شناسهٔ خبر: 67023496 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

آلمان اخراج پناهجویان افغانستانی را بررسی می‌کند

وزیر داخله آلمان در نشستی تصریح کرد این کشور در حال بررسی اخراج اتباع اهل افغانستان هستند که برای امنیت آلمان تهدید محسوب می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، «نانسی فایزر» وزیر کشور آلمان در پی کشته‌شدن یک مأمور پلیس و زخمی شدن ۶ نفر در حمله پناهجوی اهل افغانستان در شهر «مانهایم» به تجمع مخالفان اسلام، اظهار داشت برلین در حال بررسی اخراج اتباع اهل افغانستان است که برای امنیت آلمان تهدید محسوب می‌شوند.

وی در یک نشست خبری گفت: افرادی که تهدید بالقوه برای امنیت آلمان محسوب می‌شوند باید به سرعت اخراج شوند که این شامل اخراج افراد به افغانستان و سوریه نیز می‌شود.

فایزر همچنین تصریح کرد: منافع امنیتی آلمان به‌طور واضح از منافع افرادی که تحت تأثیر این سیاست قرار می‌گیرند، مهم‌تر است.

گفتنی است آلمان پس از به قدرت رسیدن طالبان در سال ۲۰۲۱ اخراج پناهجویان افغان که درخواست پناهندگی‌ آنها رد شده بود را نیز متوقف کرده بود.

روزنامه «بلید» آلمان نیز در گزارشی نوشت به‌دلیل اینکه آلمان هیچ تماسی با طالبان در افغانستان ندارد، با کشورهای همسایه این کشور مذاکره می‌کند تا افراد اخراج شده از آلمان به افغانستان منتقل شوند.

به گزارش این رسانه، از وزارت کشور آلمان خواسته شده تا به‌دنبال توافقی با دولت پاکستان باشد که اتباع افغانستان را به کشورشان بازگردانده شوند.

نظر شما