شناسهٔ خبر: 67023489 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تاکید حماس بر قرار دادن اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل

جنبش حماس با اشاره به درد و رنج وصف ناشدنی کودکان فلسطین در سایه تجاوزات وحشیانه و مستمر رژیم اشغالگر، خواستار قرار دادن این رژیم در لیست سیاه سازمان ملل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس فلسطین با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی «کودکان بی‌گناه قربانی خشونت» از سازمان ملل خواست تا رژیم اشغالگر صهیونیستی‌ را در لیست سیاه نهادهایی که کودکان را مورد هدف قرار داده و آنها را قتل عام، شکنجه و آواره می‌کنند قرار دهد.

در بیانیه حماس به این منظور آمده است: امسال روز جهانی کودکان بی‌گناه قربانی خشونت در حالی فرا رسیده که شاهد تداوم تجاوزات صهیونیست‌ها به مردم فلسطین در نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی هستیم. این رژیم فاشیستی، فجیع‌ترین جنایات و کشتارها را علیه مردم فلسطین به ویژه کودکان بی‌گناه انجام داده است و کودکان، هدف مستقیم تروریسم و جنایات رژیم نازی صهیونیستی بوده و هستند.

حماس تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های بین‌المللی هر 10 دقیقه یک کودک در غزه مجروح می‌شود یا جان خود را از دست می‌دهد .تعداد کودکان فلسطینی که در خلال تجاوزات وحشیانه و مستمر اشغالگران علیه نوار غزه به شهادت رسیده‌اند به بیش از 14 هزار کودک می‌رسد که تعداد آنها بیشتر از تعداد همه کودکانی است که طی درگیری‌ها در جهان در چهار سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این بیانیه، در زندان‌های رژیم اشغالگر بیش از 200 کودک فلسطینی وجود دارد که اکثر آنها دانش آموز هستند و وحشتناک‌ترین شکنجه‌ها علیه آنها اعمال می‌شود. 20 تن از این کودکان متعلق به نوار غزه هستند. اسرای کودک فلسطینی در زندان‌های دشمن در معرض اشکال مختلف ضرب و شتم، بازجویی‌های وحشتناک، شکنجه‌های هولناک جسمی و روانی، آزار و اذیت‌های روزانه، اهمالکاری عامدانه پزشکی، ممانعت از ملاقات با خانواده‌ها و تیم‌های بهداشتی و سازمان‌های حقوق بشری قرار دارند.

جنبش حماس تاکید کرد: بزرگداشت روز جهانی کودکان بی‌گناه قربانی خشونت هر ساله توسط سازمان ملل و جامعه جهانی، بار دیگر درد و رنج کودکان فلسطینی در داخل سرزمین ما و همچنین اردوگاه‌های آوارگان را یادآوری می‌کند و جهان را در برابر مسئولیت قانونی، اخلاقی و انسانی خود قرار می‌دهد تا جنایت‌های وحشیانه رژیم اشغالگر علیه کودکان فلسطینی را متوقف کند.

این جنبش در ادامه از سازمان ملل خواست تا رژیم اشغالگر را در لیست سیاه طرف‌هایی که کودکان را هدف قرار داده ، آنها را می‌کشند و شکنجه و آواره می‌کنند و مانع بهره‌مندی آنها از ابتدایی‌ترین حقوق خود می‌شوند قرار دهد.

جنبش حماس همچنین از جامعه بین‌المللی و همه کشورها و موسسات مربوطه در زمینه حقوق کودکان خواست تا مسئولیت سیاسی و انسانی خود را در برابر کودکان فلسطینی بر عهده بگیرند، برای آزادی اسرای کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر اقدام کرده و کودکان فلسطینی را از شر وحشی‌گری و جنون صهیونیست‌ها نجات دهند.

حماس از جامعه بین المللی خواست تا جنایت‌های وحشیانه رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین و کودکان را متوقف کرده و اقدامی جدی برای احیای حقوق مشروع فلسطینی‌ها در آزادی و زندگی عزتمندانه انجام دهد.

در بیانیه حماس نسبت به ادامه سکوت انفعال و ناتوانی بین المللی در مقابله با جنایات فزاینده اشغالگران علیه کودکان فلسطینی هشدار داده شده و آمده است که عدم انجام اقدامات لازم برای تعقیب و بازجویی عاملان این جنایات و محاکمه آنها، لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی است که هیچ حرکتی برای پایان دادن به جنایت‌های اشغالگران نازی علیه ملت فلسطین انجام نمی‌دهد.

در سایه تداوم تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بی‌توجهی این رژیم به همه درخواست‌های بین‌المللی جهت توقف جنگ و همچنین با توجه به اقدامات دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل، رسانه‌های عبری اعلام کردند که اسرائیل نگران قرار گرفتن نام خود در لیست سیاه سازمان ملل متحد در آینده نزدیک است؛ زیرا سازمان ملل به زودی گزارشی درباره کشورها و سازمان‌هایی که به کودکان آسیب می‌زنند و حقوق آنها را نقض می‌کنند منتشر خواهد کرد.

در این زمینه روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت گزارش داد که اظهارات مکرر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد درباره حملات اسرائیل در نوار غزه، ترس اسرائیل را از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل بیشتر می‌کند.

بر اساس این گزارش برآوردهای اسرائیلی‌ها حاکی از آن است که ممکن است سازمان ملل نام اسرائیل را در کنار گروه‌های تروریستی داعش و القاعده و بوکوحرام و ... در لیست سیاه قرار دهد.

بر اساس گزارش این رسانه صهیونیستی کشورها و طرف‌ها و سازمان‌هایی که در لیست سیاه سازمان ملل قرار دارند با تحریم‌های فوری مواجه نمی‌شوند اما نگرانی اصلی اسرائیل این است که قرار گرفتن آن در لیست سیاه منجر به انجام اقدامات بین‌المللی دیگر علیه آن همچون تحریم شرکت‌های تجاری یا اسلحه سازی اسرائیل شود.

البته این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی در این موقعیت قرار می‌گیرد؛ زیرا در سال‌های قبل هم به دلیل جنایت‌های مستمری که این رژیم علیه کودکان فلسطینی انجام می‌داد در معرض خطر قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل بود اما استانداردهای دوگانه حاکم بر جامعه بین‌المللی و سازمان ملل و سیطره آمریکا بر این سازمان موجب شد تا هر بار اسرائیل از قرار گرفتن در این لیست فرار کند.

انتهای پیام/

نظر شما