شناسهٔ خبر: 67023335 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کره‌جنوبی به نفت رسید

آخرین خبر ها از اقتصاد جهان نشان می دهد، دولت آلمان سهام یک شرکت را فروخته تا با پول آن زیرساخت‌های ریلی خود را توسعه دهد و بازار سهام هند تحت ‌تأثیر نتایج اولیه انتخابات با سقوط مواجه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، امیدها برای کشف نفت در کره‌جنوبی افزایش یافته و همزمان مذاکرات بر سر فروش گاز روسیه به چین به در بسته خورده است. دولت آلمان سهام یک شرکت را فروخته تا با پول آن زیرساخت‌های ریلی خود را توسعه دهد و بازار سهام هند تحت ‌تأثیر نتایج اولیه انتخابات با سقوط مواجه شده است.

کره‌جنوبی به نفت رسید

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی با اشاره به مطالعاتی که تحت بررسی کارشناسان قرار گرفته است گفت: احتمال زیادی وجود دارد که این سواحل شرقی کره‌جنوبی حاوی حداکثر ۱۴میلیارد بشکه نفت و گاز باشد.

بن‌بست مذاکرات گازی روسیه و چین

تلاش روسیه برای انعقاد یک قرارداد بزرگ خط لوله گاز با چین به‌دلیل تقاضای پکن درخصوص قیمت و میزان عرضه به بن‌بست رسیده است. ظاهرا چین قیمتی را درخواست کرده که نزدیک به قیمت‌ یارانه‌ای است.

سقوط بورس هند به‌دلیل انتخابات

پس از یک دوره انتخاباتی ۶هفته‌ای در هند، بازار سهام آن سقوط کرد، زیرا شمارش آرا نشان می‌دهد که دولت فعلی به رهبری نخست‌وزیر نارندرا مودی نمی‌تواند اکثریت قاطع را آنطور که انتظار می‌رفت به‌دست آورد.

بیشتر بخوانید

وابستگی به درهم امارات باید کم شود | دولت جدید باید این دو چالش اصلی اقتصاد را حل کند

وعده‌ های اقتصادی داوطلبان شاخص ریاست جمهوری

تورم ترکیه به 75درصد رسید

داده‌های رسمی مرکز آمار ترکیه نشان داد نرخ تورم سالانه ترکیه در ‌ماه مه به ۵/7۵درصد رسیده است. این در حالی است که ‌ماه گذشته نرخ تورم ترکیه 8/69درصد بود که رشد زیادی نشان می‌دهد.

تولید برق تجدیدپذیر در اروپا

اندیشکده امبر در گزارشی اعلام کرد افزایش تولید برق خورشیدی و بادی جایگزین یک‌پنجم از تولید برق با سوخت فسیلی در اتحادیه اروپا طی 5سال گذشته شده است و تولید برق خورشیدی و بادی 46درصد رشد کرده است.

فروش سهام دویچه تلکام

دولت آلمان برای تأمین منابع مالی مورد نیازش 5/2میلیارد یورو از سهام دویچه تلکام را فروخت. وزارت دارایی آلمان اعلام کرد از عایدی حاصل از این فروش برای تقویت زیرساخت‌های ریلی استفاده خواهد شد.

افزایش قیمت گاز اروپا

کاهش شدید صادرات گاز نروژ به اروپا باعث شد قیمت گاز در این منطقه به بالاترین حد در سال۲۰۲۴ صعود کند. بر همین اساس قیمت معاملات گاز هلند که قیمت پایه بازار اروپاست، روز دوشنبه بیش از ۱۳درصد افزایش یافت.

نظر شما