شناسهٔ خبر: 67023093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین قربانی فصل شنای خزر گرفته شد

ساری- ایرنا- رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: نخستین غرقی امسال در دریای خزر مربوط به ساحل بابلسر بوده است.

صاحب‌خبر -

نقی کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که، یک نفر ۳۹ ساله اهل تهران در پارکینگ بابلسر روز گذشته غرق شد، افزود: این مورد اولین غرقی در طرح دریای مازندران در سال جاری بوده است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران ادامه داد: برآورد آمارها از سال های گذشته حاکی از آن است که بیشترین غریق مربوط به سواحل بابلسر، محمودآباد ونوشهر بوده و بیشترین نظارت و تمرکز ناجیان غریق در این شهرستان‌ها است.

کریمیان گفت: بحث موج‌های شکافنده متاسفانه طی دقایق کوتاه رخ می‌دهد که اصلا برای مردم قابل باور نیست.

رئیس هیات نجات غریق مازندران همچنین از نجات ۹ نفر از غرق شدن در دریای این استان طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: باتوجه به آزادسازی سواحل و همچنین پسروی خزر احتمال می‌دهیم نقاط حادثه‌خیز سواحل استان به ۷۰۰ نقطه برسد که در این زمینه بحث پایش در دستور کار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: پایش سواحل مازندران را از هفته آینده خواهیم داشت، براساس پایش و بررسی نقاط حادثه‌خیز بحث افزایش ناجیان غریق را در دستور کار داریم.

نخستین قربانی فصل شنای خزر گرفته شد

مازندران ۱۵ شهرستان ساحلی دارد که محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می شوند.

بر اساس اطلاعات موجود ۱۲ سال از آغاز اجرای طرح دریا در مازندران می‌گذرد همواره طی این سالها این طرح به دلیل ناسامانی و بلاتکلیفی به خاطر نداشتن متولی خاص و یا واگذار نشدن به بخش خصوصی واقعی اندر خم مشکلات قرارداشت تا این که دولت سیزدهم برای حل چالش این بخش مهم ورود کرده است.

سواحل دریای خزر یکی از حادثه خیزترین آب های کشور محسوب می شود که هر ساله صدها مسافر و بومی را به کام مرگ می کشاند. عمق متغیر، وجود گرداب های زیرسطحی، ساخت و سازهای چندین دهه پیش در زمان پسروی دریا و ورود رودخانه ها و ایجاد جریانات کششی هرکدام باعث شده تا سواحل مازندران میزبان غرقی های بیشماری باشد و حتی از ظرفیت های کم نظیر این بخش در ابعاد مختلف استفاده نشده است.

نظر شما