شناسهٔ خبر: 67023015 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز توزیع اسکناس‌های جدید در انگلیس با تصویر چارلز سوم

حدود دو سال پس از به تاج و تخت رسیدن چارلز سوم، انگلیس از امروز توزیع اسکناس با تصویر او را آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

انگلیس از امروز چهارشنبه شروع به توزیع اسکناس‌هایی با تصویر چارلز سوم کرد. این اتفاق حدود دو سال پس از آن که وی بر تاج و تخت نشست تا جانشین الیزابت دوم شود، می‌افتد.

براساس گزارش الرایه، بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد: تصویر پادشاه بر روی اسکناس‌های ۵، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ پوندی نقش بسته است، با این حال اسکناس‌هایی با تصویر ملکه الیزابت همچنان در گردش است.

بانک مرکزی انگلیس افزود: این رویکرد در راستای راهنمایی های خانواده سلطنتی برای به حداقل رساندن تاثیرات زیست محیطی و مالی این تغییر است، به این معنی که مردم به تدریج سکه های چارلز سوم را مشاهده خواهند کرد.

شایان ذکر است که استفاده از پول نقد در انگلیس در چند سال گذشته به شدت کاهش یافته است، زیرا مصرف کنندگان کارت‌های اعتباری و سایر روش‌های پرداخت الکترونیکی را ترجیح می‌دهند.

بر اساس گزارش کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس، پول نقد بیش از نیمی از معاملات در فروشگاه را در سال ۲۰۱۴ تشکیل می‌داد، اما تا سال ۲۰۲۱ به ۱۵ درصد کاهش یافت، این اتفاق تا حدی به دلیل محدودیت‌های کووید-۱۹ در آن سال بود.

چارلز سوم ۷۵ ساله است. او در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ بعد از مرگ مادرش ملکه الیزابت دوم که ۷۰ سال در سلطنت بود، به پادشاهی رسید. جانشین چارلز، پسر بزرگ‌تر او ویلیام، پرنس ولز خواهد بود که ۴۱ ساله است.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما