شناسهٔ خبر: 67022502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۹۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی بروجرد پرداخت شد

بروجرد - ایرنا - رییس بهزیستی بروجرد گفت: ۱۹۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته به مددجویان زیر پوشش بهزیستی این شهرستان پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

کرم رضا پیردایه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات در مجموع به ۲۱۵ نفر از مددجویان زیر پوشش بهزیستی شامل زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت و بهبود یافتگان از اعتیاد پرداخت شد.

وی افزود: امسال نیز برنامه هایی در راستای توانمندسازی و اشتغال مددجویان زیر پوشش بهزیستی بروجرد دنبال خواهد شد که علاوه بر تسهیلات اشتغالزایی شامل پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی می‌شود.

رییس بهزیستی بروجرد با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف یکی از اهداف مهم سازمان است، بیان کرد: در همین راستا تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان واجد شرایط پرداخت می‌شود و علاوه بر این از دیگر خدمات بهزیستی در حمایت از اشتغال مددجویان، پرداخت بخشی از حق بیمه کارفرمایان است به این صورت که اگر یک کارفرما فردی از جامعه هدف بهزیستی یعنی از مددجویان این نهاد حمایتی را مشغول به کار کند، سهم بیمه آن شخص را بهزیستی پرداخت می کند.

پیردایه اضافه کرد: هفت هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان زیر پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد بیش از پنج هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند و مابقی از خدمات توانبخشی بهره‌مند هستند.

وی یادآور شد: همه معلولان زیر پوشش با توجه به نوع نیازمندی که دارند از لوازم کمک توانبخشی شامل ویلچر، سمعک، تشک مواج، واکر، پوشینه، عصا، باطری سمعک و دیگر لوازم مورد نیاز معلولان بهره مند می‌شوند.

نظر شما