شناسهٔ خبر: 67022435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهرداری اراک ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی دریافت کرد

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: شهرداری اراک ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی دریافت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی صبح امروز در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته 54 جلسه در راستای کاهش آلودگی هوا اراک برگزار شد، پیگیری آلودگی هوای اراک کار‌ یک‌دستگاه نیست بلکه نیازمند یک کار جمعی است، امسال در هفته محیط زیست شعار «سهم من در تداوم حیات» نامگذاری شده است و طبق این شعار هر فرد می‌تواند سهم جدی در تداوم حیات داشته باشد.
 
وی افزود: سال گذشته سال پرکاری در کاهش آلودگی هوای اراک بود و  با پیگیری‌های صورت گرفته مازوت سوزی نیروگاه شازند به میران 50 درصد کاهش پیدا کرد، هرچند یک لیتر مازوت نباید سوخته شود اما کاهش همین میزان نسبت سال ماقبل چشمگیر بود، امیدواریم امسال بتوانیم ضرب آهنگ بیشتری داشته باشیم و نتایج مطلوب‌تری در کاهش مازوت‌سوزی داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون در سطح کلانشهر اراک 2 روز هوای پاک، 74 روز سالم و یک روز ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده این درحالیست که سال گذشته میزان عوارض آلایندگی دریافت شده در شهر اراک بیش از 127 میلیارد تومان بوده که بیش از 122 میلیارد تومان آن توسط شهرداری اراک دریافت شده است.

چشمه گرد و خاک هر سال قوی‌تر می‌شود

رضا مرادی در این نشست اظهار داشت: یکی از علت‌های گرد و غبار در استان رودخانه‌های خشک و بی آب استان است، چشمه گرد و خاک هر سال قوی تر می‌شود و سال‌ها طول می‌کشد این معضل برطرف شود.

وی افزود: علت دیگر گرد و غبار در استان دما و پرفشار بودن هوا در شمال کشور و کاهش بارش‌ها است، امسال امکان بارش‌های تابستانی در بخش مرکزی در پدیده جوی الینو وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی تصریح کرد: باد غالب در فصل تابستان در محل اراک‌، تالاب میقان و‌ فراهان باد شمال شرقی است و اگر تقویت شود باد به سمت شهر هدایت می‌شود و در فصل سرد بادهای غربی و جنوب غربی هستند، در فصل گرم جهت باد تغییر می‌کند و عمدا بادهای غالب شرقی و شمال شرقی می‌شود و این باد به دلیل فشار می‌تواند خاک را به سمت اراک و مرکز شهر هدایت کند.

تاکید بر استانداردسازی موتورخانه‌های استان مرکزی

سید سعید میرنظامی، مدیر کل استاندارد استان مرکزی در این نشست با تأکید بر استانداردسازی موتورخانه‌های استان اظهار داشت: پیش از دولت سیزدهم هیچ ثبت نامی از موتورخانه ها وجود نداشت، اما در دولت سیزدهم تعداد 3 هزار و 285 موتورخانه در استان مرکزی شناسایی شد که طی دو سال گذشته 187 موتورخانه در سامانه ملی استاندارد ثبت شده است.

انتهای پیام/711/

نظر شما