شناسهٔ خبر: 67022379 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

پشت‌پرده صف طولانی ملت برای یک پاستافروشیِ ادایی

صاحب‌خبر -

تصویری از صف یک برند تازه متولد شده در حوزه فست‌فود در تهران، جنجال‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.

برترین‌ها: تصویری از صف یک برند تازه متولد شده در حوزه فست‌فود در تهران، جنجال‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده، این به ظاهر فقط یک صف است، اما در پس این عکس معناهای گسترده‌ای پنهان است، از خلال نظرات کاربران تلاش کردیم به معناهای مستتر در این صف و عکس دست پیدا کنیم. با ما همراه باشید.

کاربری به نام علی در توضیح این تصویر و لایه‌های پنهان آن نوشت: بهش تو مارکتینگ می‌گن: Artificial Scarcity. یعنی به صورت مصنوعی وضعیت کمبود ایجاد می‌کنن و این باعث می‌شه که مردم به محصول به چشم یه جنس نادر و با ارزش نگاه کنن. عین همین کار رو کمپانی لباس فروشی Supreme کرد. سال ٢٠١۶ جزو مجموعه پاییزیش به تعداد محدود آجر می‌فروخت دونه‌ای ٣٠ دلار. الان تو Ebay تا ٢٠٠٠ دلار هم خرید و فروش می‌شه. یه عده می‌گن بیتکوین هم از همین استراتژی استفاده می‌کنه.

کارفرما: ایندکس‌گذاری تحلیل جالب از استراتژی تبلیغاتی بیتکوین. جالبه تا حدی باهاش موافقم.

رضا: دلیل هیتتون غیر قابل فهمه. کلی تبلیغ مفتی براش رفتین مردم کنجکاو شدن رفتن امتحان کنند تعدادشون زیاد بود صف تشکیل شده. کجاش اداست؟ این وسط مدیر پاساتا نشسته توییتاتونو میخونه و به ریشتون میخنده چون برنده اصلی اون بوده.

سبز: ولی جدی یه نفر دیگه تو صف وایساده شما چرا حرص میخورید همه جای دنیا برای چیزای مختلف تو صف وایمیستن دلشون خواسته برن تست کنن منم دلم نمیخواد ولی به ما چه اخه.

اهورا: یه عده می گن بیتکوین هم از همین استراتژی استفاده می کنه. اون عده معلومه چیزی از بیتکوین نفهمیدن. بیتکوین مدیرعامل نداره. آفیس نداره. مدیر/تیم بازاریابی نداره. سرور مشخص متمرکز نداره. کشور مشخص نداره. مدیر/تیم مشخص دولوپر نداره. مدیر/تیم فروش فروش.

الکس: واکنش‌های منفی به این عکس زیاده اما ربطی به ایرانی بودن و درست نشدن ایران نداره. همه جای دنیا همینه. نمونه‌اش استیک‌های معروف رستوران Relais de l’Entrecôte پاریس که ظهر و شب صف طولانی و معطلی زیاد داره. البته من طرفدار صف و معطلی برای غذا نیستم ولی اینقدر سر هرچیزی خود تحقیری نکنیم.

پشت‌پرده صف طولانی ملت برای یک پاستافروشیِ ادایی پشت‌پرده صف طولانی ملت برای یک پاستافروشیِ ادایی

دنیا: بر خلاف بقیه، من دارم توی دلم «احسنت» میگم به تیم مارکتینگ پاساتا، این که مردم رو اینطوری بتونی به صف کنی خیلی حرفه.

پاسخگو: ایرانی صف دوست میداره چیکارش دارین!؟ صف مرغ، صف نون، صف بنزین، صف انتخابات، صف پاستا…

نواب: احساس می‌کنم بیشتر از اینکه بخوان پاستا بخورن، می‌خوان محتوای ادایی برای استوری اینستاگرام‌شون داشته باشن تا از بغل دستی‌شون در این زمینه عقب نمونن.

مهدیه: این عکس رو چشیدن طعم سرمایه‌داری در شوروی توصیف کرده بودن. عکس صف مک‌دونالد در روز بازگشایی در شوروی (سی سال پیش).  مک‌دونالد، در اولین روز کاری در پایتخت شوروی، به ۳۰ هزار نفر همبرگر فروخت. «چیزی از غرب بود. چیزی باورنکردنی. همه برای [تجربه] این چیز باور نکردنی، صف کشیدند.»

پشت‌پرده صف طولانی ملت برای یک پاستافروشیِ ادایی پشت‌پرده صف طولانی ملت برای یک پاستافروشیِ ادایی

پاتریک: عکس بوی پسرای قد کوتاه با شلوار مام و بگ و مدل موی بازکات میده.

دلتا: اگه یه آدم واقعا پولدار بودم صبح زود میرفتم تو صف و تمام تولید روزشون رو می خریدم تا این صف هیچ‌وقت تشکیل نشه.

محمد: فک میکنم اون صف‌هایی که توی عصر قاجار به اسم قحطی میزدن، به خاطر قحطی نبوده. کلا انگار این ملت دوست دارن تو صف باشن.

و آیسان: این دولت کلا ملت رو عادت داده که تو صف وایسن، ملتم یا واقعا عادت کردن یا بدشون نمیاد از این موضوع! وگرنه آدم چقدر میتونه بیکار باشه که ساعت ها تو صف وایسه واسه چهارتا تیکه ماکارونی آب‌پز!

انتهای پیام

نظر شما