شناسهٔ خبر: 67389209 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

ظریف:

ما می‌خواهیم بار دیگر عقلانیت و تخصص را بر دولت حکم فرما کنیم

دکتر ظریف گفت: بانوان ما بالنده‌ترین افراد جامعه هستند و این بانوان شایسته تقدیر و نه تحقیر هستند.

صاحب‌خبر -
ما می‌خواهیم بار دیگر عقلانیت و تخصص را بر دولت حکم فرما کنیم
کد خبر: 664911
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۶ ۲۲:۴۳:۵۳

دکتر ظریف گفت: بانوان ما بالنده‌ترین افراد جامعه هستند و این بانوان شایسته تقدیر و نه تحقیر هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم در سخنرانی حمایتی از مسعود پزشکیان در رشت با بیان اینکه منافع عده‌ای در به خانه نشستن مردم در روز هشت تیر است، اظهار کرد: آنان سعی دارند با مایوس کردن مردم کاری کنند که پای صندوق‌های رای نیایند و این‌چنین آن اقلیت احساس اکثریت می‌کند.

وی با سلام به مردان و زنان ایرانی گفت: به زنان و مردان گیلانی، به میرزا کوچک خان جنگلی سلام عرض می‌کنم که برای آزادی ایران و گیلان از ظلم و ستم در طول تاریخ تلاش کردند.

وزیر سابق امور خارجه با اشاره به نقش مردم در رفع بسیاری از تحریم‌ها و استعمارها از کشور بیان کرد: مقابله با استعمار تنها از طریق نظامی نیست ولی آنچه ایران را در برابر جنگ‌ها و تحریم‌ها حفظ کرده و سرپا نگه داشته فقط مردم و اراده مردم است.

ظریف با بیان اینکه مردم ما بزرگترین فرصت هستند و نباید این فرصت را از بین ببریم،‌ افزود: بانوان ما بالنده‌ترین افراد جامعه هستند و این بانوان شایسته تقدیر و نه تحقیر هستند.

وزیر سابق امور خارجه با تاکید بر اینکه فیلترینگ مانع ارتباط جوانان با استعداد ایران با جهان بین‌الملل شده است، گفت: جوانان ما بهترین استعداد را دارند و نباید آنان را برای داشتن دانش روز فیلتر کرد و سپس فیلترشکن بفروشیم.

ظریف با بیان اینکه مردم اشتباهات ما را دیدند ولی پای کار هستند، تصریح کرد: این مردم نباید محتاج نان شب باشند نباید گروهی شعار دهند ولی از جیب مردم خرج کنند نباید گروهی شعار داده و برای پر کردن جیب هر روز سفره مردم را کوچک کنند، لذا روز جمعه پای صندوق رای باید یک انتخاب واقعی داشته و آینده فرزندان را تعیین کرده و کشور را از نو بسازیم.

وی با بیان اینکه هیچ توجیحی برای در خانه نشستن در روز جمعه نیست، افزود: روز جمعه بهترین راه تغییر است و مردم در روز جمعه برای تغییر سرنوشت خود به پا خواسته و پای صندوق رای خواهند آمد. 

وزیر سابق امور خارجه با اشاره به نبود هیچگونه فساد در حوزه‌های مختلف در زندگی شخصی و سیاسی مسعود پزشکیان گفت: پزشکیان با همه نامزدها که محترم هستند فرق بسیار دارد، سابقه پزشکیان درخشان است و سال‌ها نماینده مجلس و وزیر بوده و بارها زندگی او را شخم زدند ولی ریالی اختلاس از آن پیدا نکردند.

ظریف یکی از ویژگی‌های مسعود پزشکیان را مردمی بودن آن دانست و تصریح کرد: پزشکیان یک ریال عمل قلب نگرفت و آنان را مقایسه کنید با اختلاس گران چای دبش که زندگی مردم را با آن فساد عظیم مختل کردند این افراد باید پاسخگو باشند.

وزیر سابق امور خارجه با بیان اینکه کشور و مردم به رئیس‌جمهوری نیاز دارد که تحریم را برطرف کند، گفت: پزشکیان را با افرادی مقایسه کنید که فقط برای کشور تحریم آورند، ما رییس جمهوری می‌خواهیم که تحریم را رفع کند نه افرادی که در سوابق شان هر ۱۶۰ روز یک تحریم است، افرادی که برای بازی‌های سیاسیfatf را ممنوع و زندگی مردم را مختل کردند.

به گفته ظریف، فردی گفت اگر تو رئیس‌ جمهور بودی با fatf مخالف نبودم ولی چون روحانی است مخالفت کردم آیا مردم ایران باید این ظلم را پذیرا باشند!

وی با اشاره به راستگو بودن مسعود پزشکیان افزود: طرح صیانت در مجلس شماها تصویب شد ولی اکنون در مقابل مردم دروغ می‌گویند وای بر شما که اینچنین با مردم خود صادق نیستید.

وزیر سابق امور خارجه با تاکید بر اینکه نگذارید اقلیت جامعه سرنوشت شما را تعیین کنند، افزود: نگذارید آنان سرنوشت شما را تغییر دهند، همه ما دلخور و آزرده خاطر هستیم، بانوان ما، خانواده شهدا و جانبازان، هنرمندان، ورزشکاران آزرده خاطر هستند و باید این آزرده خاطر بوده را پایان دهیم و پزشکیان می‌تواند به این آزرده بودن پایان دهد.

ظریف با بیان اینکه پزشکیان همواره خود را حامی مردم در برهه‌های مختلف می‌دانست بیان کرد: پزشکیان فردی است در سال ۱۴۰۱ از تریبون مجلس از ظلمی که برخی بانوان می شد اعتراض کرد و من یقین دارم پزشکیان پایمال شدن حقوق ملت را بر نخواهد تابید و اکنون حرکت آغاز شده و شورای نگهبان به ما فرصت انتخاب داد و این فرصت را باید غنیمت بشماریم و اگر فرصت را از دست بدهیم خدا می‌داند چقدر سختی تحریم و مشکل و گوشت ۷۰۰ هزار تومانی بر ما اعمال خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه حفظ عقلانیت در جامعه تصریح کرد: ما می‌خواهیم بار دیگر عقلانیت و تخصص را بر دولت حکم فرما کنیم، لذا وقتی پزشکیان می. گوید من در همه امور کارشناس نیستم نشان دهنده نا آگاهی نیست بلکه نشانه آگاهی است.

وزیر سابق امور خارجه با بیان اینکه اجازه ندهید بگویند رای شما بی‌تاثیر است و ادای روشن فکری در بیاورند و بگویند رای شما از پیش تعیین شده است، افزود: باید در پای صندوق رای حضور پیدا کرده و انتخاب خود را درست انجام دهیم زیرا فرصتی بسیار بزرگ داریم و نباید آن را از دست داد.

 

نظر شما