شناسهٔ خبر: 67022174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لاشه ۲ راس کل وحشی در دنا کشف شد

یاسوج-ایرنا-مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت:بخشی از لاشه ۲ راس کل وحشی از منزل شخص متحلفی در شهرستان دنا کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، اسلام جاودان خرد روز چهارشنبه اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت پارک ملی دنا پس از شناسایی هویت متخلفی در یکی از روستاهای شهرستان دنا با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی بخشی از لاشه ۲ راس کل شکار شده را کشف و ضبط کردند و برای فرد متخلف پرونده قضایی تشکل دادند.

وی با اشاره به برخورد قانونی با متخلفان زیست محیطی تاکید کرد: مطابق با قانون، خرید، فروش، عرضه، حمل و نگهداری اجزاء حیات وحش زنده و ذبح شده جرم است که در صورت مشاهده به مراجع قضایی معرفی می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست تصریح کرد: مطابق با قانون برای شکار یک راس کَل (پازن) ۲۵۰میلیون ریال قانون گذار جریمه مشخص کرده که علاوه بر این جریمه نقدی،جریمه کیفری برای متخلف صادر می شود.

کهگیلویه و بویراحمد یک پارک ملی "دنا" و هفت منطقه حفاظت شده با مساحت ۱۸۰ و ۷۶۳ هکتار بنام های "دنا" با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، "دنای شرقی" با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، "خاییز سرخ" با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، "خامی" با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، "دیل" با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، "سولک" با ۲ هزار و ۴۲۸ هکتار و "سیوک" با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

همچنین در این استان ۶ منطقه شکار ممنوع شامل: "کوه حاتم تلرش" حد فاصل شهرستان بهمئی و لِنده و بهبهان در خوزستان، "پادنای سمیرم"، "ماغر" در شهرستان بهمئی، "لار" در شهرستان باشت، "خرم ناز" در بویراحمد و "کوه اشکر" در شهرستان چرام است.

نظر شما