شناسهٔ خبر: 67022143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

۷۰ درصد جمعیت استان زنجان شهری هستند

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: از کل جمعیت استان زنجان ۷۰ درصد در شهرهای استان زنجان ساکن هستند.

صاحب‌خبر -

ایرج امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: بر اساس آخرین داده‌های مرکز آمار ایران جمعیت استان زنجان به یک میلیون و ۱۱۹ هزار نفر رسیده است که بر اساس خانوار ۳۶۳ هزار است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بیشتر جمعیت استان شهرنشین شده است، افزود: در حال حاضر ۷۸۲ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۷۰ درصد در شهرها و ۳۳۷ هزار نفر معادل ۳۰ درصد کل جمعیت در روستاها ساکن هستند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه ۵۵۶ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۴۹.۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: ۵۶۴ هزار نفر معادل ۵۰.۳ درصد، مردان هستند.

وی در ارتباط با رده سنی جمعیتی استان نیز گفت: ۷۷۳ هزار نفر از جمعیت استان در ۱۵ تا ۶۴ سال و ۸۷ هزار نفر از جمعیت (معادل ۶۹ درصد) نیز بالای ۶۵ سال و ۲۵۹ هزار نفر (۲۳ درصد) زیر ۱۵ سال هستند.

امینی با اشاره به اینکه شهرستان زنجان با ۵۵۶ هزار و ۱۵۶ نفر با ۵۰.۶ درصد بیشترین سهم از جمعیت استان را دارد، گفت: شهرستان سلطانیه با ۲۹ هزار و ۷۲۶ نفر، ۲.۷ درصد کم‌ترین جمعیت را در بین شهرستان‌ها داراست.

نظر شما