شناسهٔ خبر: 67021952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار یزد تاکید کرد:

تبدیل قبرستان تاریخی جوی هُرهُر به محور گردشگری مذهبی و معنوی

استاندار یزد با بیان اینکه قریب به ۱۰۰ مجتهد شیعه در قبرستان تاریخی جوی هُرهُر آرمیده اند، گفت: این مجموعه می‌تواند تبدیل به محور گردشگری مذهبی و معنوی و محلی برای برگزاری مجالس دینی و مذهبی شود.

صاحب‌خبر -

تبدیل قبرستان تاریخی جوی هُرهُر به محور گردشگری مذهبی و معنوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  فاطمی با حضور در قبرستان تاریخی جوی هُرهُر یزد، به بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح ساماندهی این مجموعه مذهبی پرداخت.


استاندار یزد در جریان این بازدید، با بیان اینکه قریب به ۱۰۰ مجتهد شیعه در قبرستان تاریخی جوی هُرهُر آرمیده اند، گفت: این مجموعه می‌تواند تبدیل به محور گردشگری مذهبی و معنوی و محلی برای برگزاری مجالس دینی و مذهبی شود.


وی با اشاره به عدم شناخت نوجوانان، جوانان و حتی برخی از طلاب از شخصیت‌های برجسته آرمیده در این قبرستان، اظهارکرد: یکی از اقدامات مورد پیگیری در این راستا می‌تواند ایجاد «موزه معرفی آثار و زندگینامه علما و مفاخر» و «روایتگری برای معرفی علما» باشد.


فاطمی در همین خصوص ادامه داد: سامان اقدامات این چنینی، گامی ارزشمند در راستای معرفی علمای بزرگ یزد به نسل جوان و آگاهی این نسل از سبقه دینی، مذهبی و هویتی خود خواهد بود.


استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه علما و شخصیت‌های بزرگ، اعتبار و گنجینه‌های هر ملت هستند، اضافه کرد: عدم رسیدگی به قبرستان تاریخی و مذهبی جوی هُرهُر در طی سالیان گذشته، سبب نارضایتی مردم و به تبع آن، مطالبه ساماندهی این مجموعه شده بود.


وی به آغاز عملیات مرمت و بازسازی این مجموعه از کمتر از یک ساله گذشته اشاره و از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در این مجموعه قدردانی کرد.

 

 

نظر شما