شناسهٔ خبر: 67021622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پاکسازی و آبگیری آبشخورهای حیات وحش کهگیلویه

آبشخورهای حیات وحش در مناطق حفاظت شده کهگیلویه برای استفاده وحوش در فصول گرم سال پاکسازی ضدعفونی و آبگیری شدند.

صاحب‌خبر -
پاکسازی و آبگیری آبشخورهای حیات وحش کهگیلویه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: پنج آبشخور که آسیب دیده بودند یا در طول فصل های پائیز و زمستان از گل و لای پر شده بودند برای تامین منابع آبی مورد استفاده حیات وحش در فصل گرما مجدد بازسازی ،ضدعفونی  و آبگیری شدند.
اسلام جاودان خرد افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم بر کشور ، تغییرات اقلیمی و به تبع از تجربیات سنوات گذشته  ، کمبود منابع آبی تابستانه برای حیات وحش خصوصا" در مناطق گرمسیری استان  در فصول بهار و تابستان حتمی بوده ،   به همین دلیل تامین آب در زیستگاه‌های حیات وحش جزء برنامه های کاری این اداره کل بوده است .
وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح که سطح پهناوری از این مناطق را دربر می گیرد، تامین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌عنوان اساسی ترین و حیاتی ترین نیاز زیستی حیات وحش در اقلیم های گرمسیری منطقه بوده تا در شرایط خشکسالی و گرمای سوزان و طولانی مدت تابستان در حوزه مذکور مشکلی برای حیات وحش متنوع و ارزشمند این عرصه ها ایجاد نشود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد : یکی از مشکلات  مناطق تحت مدیریت محیط زیست در شهرستان های گرمسیری کمبود منابع آبی در سطح این مناطق می باشد به همین دلیل مرمت و بازسازی منابع آب و آبشخورها نقش اساسی در تامین آب حیات وحش در سطح منطقه را ایفا می کند .
جاودان خرد گفت: تا پایان فصل تابستان آبرسانی به آبشخورهای حیات وحش در این مناطق ادامه خواهد داشت .

 

نظر شما