شناسهٔ خبر: 67021297 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کره‌جنوبی و آمریکا در حال برگزاری رزمایش مشترک نظامی هستند

تهران- ایرنا- ارتش کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیروهای این کشور با مشارکت نظامیان آمریکا رزمایش عبور از رودخانه را از اوایل هفته جاری برای بهبود قابلیت‌های عملیاتی مشترک خود آغاز کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ارتش کره جنوبی افزود که این رزمایش پنج روزه در رودخانه نامهان در شهر یئوجو، واقع در ۶۱ کیلومتری جنوب شرقی سئول، با استقرار حدود ۵۹۰ سرباز و ۲۴۳ دستگاه تجهیزات نظامی و هواگرد، از جمله بالگردهای «CH-۴۷D»، تانک‌های «K۱A۲» و خودروهای زرهی «K۸۰۸» از روز دوشنبه آغاز شده است.

در بیانیه ارتش کره جنوبی آمده است: در این رزمایش، نیروهای یگان مهندسی هفتم کره جنوبی و لشکر پیاده نظام دوم آمریکا در مدت سه ساعت یک پل شناور ۲۸۰ متری ساختند و خودروها توانستند با آن به سرعت از رودخانه عبور کرده و به مقصد برسند.

ارتش سئول ادامه داد:‌ این رزمایش که برای تقویت قابلیت‌های واقع‌بینانه عبور از رودخانه کره جنوبی و آمریکا طراحی شده است، فرآیندهای عملیاتی را با به‌کارگیری تجهیزات دو طرف تعریف کرد و بر قابلیت همکاری تجهیزات عبور از رودخانه آن‌ها متمرکز بود.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع کره جنوبی سیزدهم ماه جاری نیز اعلام کرد که وزرای دفاع این کشور، آمریکا و ژاپن برای تقویت همکاری‌های امنیتی برابر آنچه تهدیدات در حال تحول کره شمالی نامیدند، بر سر برگزاری رزمایش سه جانبه در تابستان سال جاری به توافق رسیده‌اند.

ین وون شیک، وزیر دفاع کره جنوبی، لوید آستین و مینورو کیهارا، به ترتیب همتایان آمریکایی و ژاپنی وی در گفت‌وگوهای سه جانبه خود در حاشیه کنفرانس امنیتی «گفت‌وگوی شانگری‌لا» در سنگاپور به این توافق رسیده‌اند.

این رزمایش که «لبه آزادی» نامیده شده، در حوزه‌های مختلفی از جمله هوایی، دریایی، زیر آب و سایبری برگزار می‌شود. عنوان «فریدم اج» (لبه آزادی) از ترکیب اسامی رزمایش‌های دوجانبه مهم آمریکا با همسایگان آسیایی خود شامل رزمایش «فریدم شیلد» (سپر آزادی) با کره جنوبی و «کین اج» (لبه تیز) ‌با ژاپن ساخته شده است.

وزارت دفاع کره جنوبی جزئیات بیشتری از این رزمایش مانند زمان و مکان دقیق برگزاری آن را ارائه نکرد.

این رزمایش‌ها پس از آن برگزار می‌شود که کره‌شمالی پنج نوبت با استفاده از لانچرهای موشک‌های کروز اقدام به پرتاب این موشک‌ها کرد. پیونگ‌یانگ می‌گوید که یک موشک جدید سطح به دریا نیز در روز چهاردهم فوریه (۲۵ بهمن‌ماه) در آب‌های شرق شبه جزیره کره آزمایش کرده است.

در ماه‌های اخیر تنش در شبه جزیره کره افزایش یافته است. کره‌شمالی از سال گذشته اقدام به آزمایش چندین فروند موشک بالستیک کرده و آمریکا نیز در واکنش به این موضوع حضور نظامی خود را در شبه جزیره کره افزایش داده است.

نظر شما