شناسهٔ خبر: 67021070 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

یادداشت؛

یادی از یار مخلص امام

مجاهد ایثارگر زنده یاد آقای محتشمی پور پا به پای امام از ایران تا نجف همراه و همدل و هم پیمان بود و لحظه‌ای در راه اسلام و انقلاب و جمهوری اسلامی آرام و قرار نداشت و کوله بار مبارزه و جهاد در راه احیا مکتب امام خمینی را بر دوش می‌کشید.

صاحب‌خبر -

یاد و نام آقای سید علی اکبر محتشمی پور، شخصیت مخلص ، شجاع ، مدیر، ایثارگر، دیپلمات هوشمند، متواضع، مهربان و صبور، که همیشه پایدار، سربلند و آزاده در مسیر ترویج و تبیین اندیشه‌های امام خمینی ماند، فراموش نشدنی است. 

آن عزیز در طول عمر شریفش هرگز از مجاهدت در راه ترویج اندیشه‌های امام خمینی و دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) ، محرومین و مظلومین و مستضعفین سراسر جهان بویژه مردم مظلوم فلسطین، از پای ننشست .

او تربیت یافته و وفادار واقعی مکتب امام خمینی و مدافع صادق اسلامیت و جمهوریت نظام بود که دوران با افتخار وزارت کشور آن بزرگوار گویای این ادعاست.

آقای محتشمی پور همواره بر این باور تاکید داشت که می بایست جوانان و نسل آینده را با اندیشه‌های امام خمینی آشنا نمود. چرا که اگر از این مهم غفلت شود همانهایی که بارها امام خمینی خطرشان را هشدار داده است چه بسا جان بگیرند و به جان جمهوری اسلامی بیافتند .

او در مسیری که برای خود انتخاب کرده بود، رنج هجرت و کم لطفی‌ها و نامهربانی‌ها را صبورانه تحمل نمود و هیچگاه خسته نشد .

آن زنده یاد به حقیقت مدیر و دیپلمات هوشمند و مشرف بر اوضاع و احوال سیاسی کشورهای منطقه بود که امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی در وصفش فرمود:

«جناب حجت الاسلام آقای محتشمی - ایده الله تعالی - از دوستان قدیمی من و فردی متدین ، متعهد و مبارز است که با هوش سیاسی‌ای که دارد همیشه خدمتگزاری خوب برای اسلام و ایران بوده است.»

مجاهد ایثارگر زنده یاد آقای محتشمی پور پا به پای امام از ایران تا نجف همراه و همدل و هم پیمان بود و لحظه‌ای در راه اسلام و انقلاب و جمهوری اسلامی آرام و قرار نداشت و کوله بار مبارزه و جهاد در راه احیا مکتب امام خمینی را  بر دوش می‌کشید.

نقشِ برجسته آن مجاهد سترگ در شکل‌گیری شجره طیبه مقاومت اسلامی در لبنان و حمایت از آرمان قدس شریف ستودنی و فراموش نشدنی است .

با همان هوشی که امام خمینی بیان فرمود، با عشق و تلاش و جدیت و حمایت مسئولان چراغ بیت تاریخی امام در کشور عراق و شهر نجف اشرف را روشن نمود و مرکز علمی فرهنگی ارزشمندی را تحت اشراف موسسه تنظیم و نشر آثار امام راه اندازی نمود .

روحش شاد و یادش گرامی که همۀ زندگی‌اش را به کوشش و خدمت صادقانه گذراند.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما