شناسهٔ خبر: 67020992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نظارت بهداشتی مستمر شبکه دامپزشکی مشهد بر فرآورده‌های خام دامی

شبکه دامپزشکی مشهد بر فرآورده‌های خام دامی نظارت مستمردارد.

صاحب‌خبر -

نظارت بهداشتی مستمر شبکه دامپزشکی مشهد بر فرآورده‌های خام دامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی؛دکتر محمد سیاح، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، گفت: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی به منظور برخورد قاطع با هر گونه تخلف بهداشتی در امر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در واحدها، از جمله (قصابی ها، رستوران ها، کبابی‌ها و مرغ فروشی‌ها) که، یکی از وظایف اصلی و حاکمیتی دامپزشکی محسوب می‌شود.

او افزود:در راستای افزایش بهداشت عمومی جامعه و عرضه محصول سالم به مصرف کنندگان، بصورت مستمر در شیفت‌های کاری صبح و بعد از ظهر در  شهرستان مشهد، در حال اجرا است.

وی، گفت: مصرف فرآورده‌های پروتئینی به ویژه پروتئین حیوانی در تغذیه انسان بسیار حائز اهمیت است، لذا از آنجائیکه بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از همین طریق منتقل می‌شود، کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، رعایت اصول بهداشتی در ذبح، نگهداری و عرضه انواع گوشت از اهمیت بسیار بالایی دارد.

او افزود:شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه فرآورده‌های خام دامی از قبیل؛ عرضه گوشت قرمز بدون مهر و یا لیبل دامپزشکی، عرضه گوشت از پیش چرخ شده بدون مشخصات، عرضه مرغ قطعه‌بندی شده بدون هویت، حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با خودرو‌های فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های بسته‌بندی شده غیرمجاز بدون تاریخ تولید و انقضاء مراتب را به شماره تلفن ۱۵۱۲ یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ گزارش دهند..

نظر شما