شناسهٔ خبر: 67020800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اقامتگاه‌های بوم‌گردی سوزا در جزیره قشم به ۱۷ واحد افزایش یافت

قشم - ایرنا - شهردار سوزا از توابع بخش شهاب شهرستان قشم با اشاره به اینکه پیش از این، پنج واحد بوم‌گردی در این شهر فعال بود، گفت: در سه سال اخیر تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهر ساحلی سرزمین آب و آفتاب به ۱۷ واحد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

عبدالله تشه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق بکر و هدف گردشگری این شهر ساحلی به منظور پذیرش و اسکان مسافران و گردشگران و آشنایی آنان با فرهنگ و آداب و رسوم مردم سوزا در غرب جزیره قشم راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: فعالیت های این اقامتگاه‌های بوم‌گردی جدید با نام های لرد، گفاره، خانه دوست، ناخدا، مون، درخت سبز، مهرینگ، چیرا، ایزا، مالوک، لوکه، جوکو، جیکو، مهرغ و خانه کاپیتان توسعه و کار آفرینی را در این شهر ساحل جنوبی جزیره قشم به همراه داشته است.

شهردار سوزا با بیان اینکه تاثیر پذیری از محیط بومی این شهر ساحلی از مهم ترین ویژگی های این خانه های بوم گردی تازه تاسیس است، گفت: در این اقامتگاه‌ها که بیشتر در خانه های قدیمی و دارای معماری سنتی بازسازی شده اند سعی بر آن است تا گردشگران را با شیوه سنتی زندگی در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس آشنا کنیم و گردشگران با استفاده از غذاهای سنتی و امکانات محلی در محیطی طبیعی در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس اوقات خود را سپری کنند.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی سوزا در جزیره قشم به ۱۷ واحد افزایش یافت

تشه توضیح داد: در این اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیروهای بومی با غذاهای دریایی، نوشیدنی ها، سفره آرایی بومی، صنایع دستی، آداب و رسوم و آیین های مردم جامعه محلی، موسیقی و فرهنگ عامه(فولکلوریک) این شهر ساحلی را به نمایش می گذارند.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی سوزا در جزیره قشم به ۱۷ واحد افزایش یافت

شهر سوزا یکی از شهرهای ساحلی جنوبی جزیره قشم است که به دلیل داشتن ساحل زیبا، آثار تاریخی و ظرفیت بوم گردی، یکی از مقاصد سفر گردشگران داخلی و خارجی است.

شهر بندری سوزا با شهرهای خمیر، بندرعباس، درگهان، قشم و جزایر لارک، هرمز و هنگام مجاورت دارد.

این شهر دارای محدوده‌ طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم گردشگری این شهر می‌ توان به ساحل بکر و بسیار زیبا، پارک ساحلی، بومگردی‌ ها و رستوران‌ های فراوان و کمپ پارک سوزا اشاره کرد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما