شناسهٔ خبر: 67020666 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

سومین جلسه ی شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو در سال 1403 برگزار شد.

صاحب‌خبر -

سومین جلسه‌ی شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو در سال 1402 روز پنج‌‌شنبه 27/02/1403 در محل دفتر امام جمعه اسکو برگزار شد. در آغاز جلسه، محمدعلی قلی‌زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا در سخنانی ضمن ارائه‌ی گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در خصوص مصوبات جلسه‌ی گذشته اظهار داشت: با توجه به این که در دهه‌ی کرامت قرار داریم، این ایام را خدمت عزیزان تبریک عرض می‌نمایم و از آن‌جایی که در آستانه‌ی ماه خرداد قرار داریم و این ماه به دلیل قرار داشتن سالروز ارتحال حضرت امام (ره) و 15 خرداد از اهمیت خاصی برخوردار است، یکی از دستور جلسات این جلسه به برنامه‌های خرداد ماه اختصاص یافته است و عزیزان این موضوع را در نظر داشته باشند.

حجه‌الاسلام حافظ‌نیا رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو نیز در سخنانی ضمن عرض تبریک فرارسیدن دهه‌ی کرامت و میلاد باسعادت حضرت امام رضا (ع)، با اشاره به حدیثی نبوی در مذمت اشتغال به دنیا و فراموشی آخرت گفت: متاسفانه بسیاری از ماها به این درد مبتلا شده‌ایم که گرفتار دنیا و مشغله‌های آن شده‌ایم و کمتر به آخرت می‌پردازیم. همان گونه که در قرآن کریم آمده است، دنیا بازیچه است و در روایات نیز به این مهم اشاره شده است که دنیا جای ماندن نیست و نباید به آن دل بست. حتی در برخی روایات آمده است کسی که دل به دنیا ببندد بدبخت است و بدبخت‌تر از او کسی است که به خاطر دنیای دیگری آخرت خود را وجه‌المعامله قرار دهد. متاسفانه در دور دوم انتخابات اخیر شاهد بودیم که برخی آخرت خود را به دنیای برخی کاندیداها فروختند و برای کسب ثروت، مقام و جایگاه دنیایی به هر کار غیرشرعی و غیرقانونی گردن نهادند. این دین‌فروشی است و امیدواریم این افراد استغفار جبران مافات کنند.

وی در ادامه‌ی سخنان خود به بیان نکاتی در مورد دستور جلسه پرداخت و گفت: آن‌چه که به عنوان رهنامه در مورد شعار سال و نقش فرهنگ در رشد تولید در شورای فرهنگ عمومی کشور تهیه و ابلاغ شده است، مطالب بسیار مفیدی دارد که باید مسئولین شهرستان آن را مطالعه و به کار گیرند تا شاهد رونق تولید در تمامی حوزه‌ها باشیم. از دیگر مواردی که لازم می‌دانم به مسئولین توصیه کنم پیگیری مصوبات قبلی است و یکی از مصوبات مهم گذشته که بر زمین مانده است، بحث مشکلات هیات مدیره‌های مجتمع‌های مسکونی است که متاسفانه اقدام جدی در این خصوص صورت نگرفته است و شاهد آن هستیم که برخی مراجعین از اقدامات ناصواب هیات مدیره‌ی مجتمع‌ها و عدم رعایت شئون شرعی و قانونی ناراضی هستند. بنابراین ضرورت دارد شرکت عمران با جدیت در اجرای مصوبه‌ی شورای فرهنگ عمومی در ساماندهی هیات مدیره‌های مجتمع‌های مسكونی تلاش نماید. از دیگر مواردی که ضرورت دارد تدبیری برای آن اندیشیده شود، ارتقای سطح سواد رسانه‌ای به‌ویژه برای اعضای شورا می‌باشد. بسیاری از آسیب‌ها ناشی از نداشتن سواد رسانه‌ای است و گاهی با انتشار یک خبر نادرست شهر به هم می‌ریزد و مشکلات فراوانی پیش می‌آید. بنابراین ضرورت دارد برای ارتقای سواد رسانه‌ای برنامه‌ای تدوین و اجرا شود.

مهندس فیروزی فرماندار شهرستان اسکو نیز با اشاره به اقدامات صورت‌پذیرفته در خصوص ساماندهی هیات مدیره مجتمع‌های مسکونی، بر لزوم تسریع در اجرای مصوبه‌ی شورای فرهنگ عمومی در این خصوص تاکید کرد و گفت: آموزش و نهادینه کردن قوانین آپارتمان‌نشینی از طریق اقدامات فرهنگی امری ضروری به نظر می‌رسد. فیروزی با اشاره به ساخت مساکن ملی در شهر سهند ادامه داد: اگر چه در کنار کارهای عمرانی، اقدامات فرهنگی متعددی در شهر سهند و سطح شهرستان صورت می‌پذیرد، لیکن برنامه‌ریزی و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف می‌تواند در تاثیرگذاری و جریان‌سازی فرهنگی موثر باشد.

فرماندار شهرستان اسکو همچنین به برگزاری کارگروه ستاد برگزاری مراسم 14 و 15 خرداد ماه ویژه رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب در روزهای آتی اشاره نمود و در خصوص برنامه‌های دهه امامت نیز با تقدیر از عوامل اجرایی ستاد غدیر شهرستان گفت: معرفی امام علی (ع) برای نسل جوان می‌تواند به عنوان یکی از عوامل توسعه در نظر گرفته شود. چرا که حضرت علی (ع) با عمیق‌ترین واژه‌ها و جمله‌ها معیارهای‌ عدالت‌ را بیان نموده و در عینیت‌ زندگیِ‌ خویش، با همه‌ی‌ فراز و نشیب‌ها، آن‌ را به کار بسته است.

در ادامه تعدادی از اعضا پیشنهادها و نظرات خود را مطرح کردندو پس از طرح نظرات دیگر اعضای حاضر در جلسه، جمع‌بندی لازم صورت گرفت وتصمیم های مقتضی اتخاذ شد.

نظر شما