شناسهٔ خبر: 67020653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایجاد ۸۰ کیلومتر آتش‌بُر در بروجرد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد از ایجاد ۸۰ کیلومتر آتش‌بُر در شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

ایجاد ۸۰ کیلومتر آتش‌بُر در بروجردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: در زمینه پیشگیری از حریق در مراتع و منابع طبیعی شهرستان ۸۰ کیلومتر آتش‌بُر در مراتع ایجاد می‌شود.

یحیی کریمی خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی در آتش‌سوزی مراتع دخالت دارد که سوزاندن مزارع بعد از برداشت محصول توسط کشاورزان یکی از این عوامل است که نیاز به آموزش و کار فرهنگی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد ادامه داد: در خصوص اهمیت حفظ منابع طبیعی در قرآن، آیات فراوانی وجود دارد، اما با وجود تاکیدات دینی، متاسفانه باز شاهد عدم رعایت اصول مربوط به حفظ و نگاهداشت منابع طبیعی در کشور هستیم.

کریمی اضافه کرد: با توجه بارش‌های فراوان، سطح پوشش گیاهی افزایش داشته و احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها زیاد است. باید تلاش کنیم از وقوع آتش‌سوزی در مراتع جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: ارتفاع گیاهان در برخی قسمت‌ها تا نیم متر رسیده است و باید پیشگیری لازم برای آتش‌سوزی انجام شود. تلاش می‌شود سطح حریق نسبت به سال قبل کاهش داشته باشد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد تصریح کرد: عشایر بهتر است به مناطقی که پوشش گیاهی زیاد دارند، کوچ کنند تا از پوشش گیاهان اضافه برای چرای دام استفاده شود.

کریمی اظهار کرد: مناطق بحرانی حریق در مراتع شناسایی شده‌اند و احداث آتش‌بر و گماردن دیده‌بان برای رصد آتش‌سوزی‌های احتمالی انجام شده است.

وی گفت: کسانی که اقدام به آتش‌افروزی در جنگل‌ها و مراتع کنند، از ۳ تا ۱۰ سال حبس می‌شوند. آتش زدن کاه و کلش مزارع نیز باعث آتش‌سوزی در مراتع می‌شود. در صورت حریق همه باید کمک و از امکانات و تجهیزات استفاده کنند تا آتش کنترل شود. البته لازم است اعتبار برای ایجاد پاسگاه حفاظتی در بخش اشترینان لحاظ شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد یادآور شد: کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش زمین‌های زراعی خودداری کنند، چون به بافت خاک آسیب می‌زند.

نظر شما