شناسهٔ خبر: 67020639 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته مجازین آزمون ارشد

طاهره مرادی

مهلت انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امشب پایان می پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی ارشد برای مشاهده نتایج اولیه آزمون خود می‌توانند به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مراجعه کنند و آن دسته از افرادی که بر اساس محتوای کارنامه مذکور مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی  و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر اقدام کنند.

تعداد ۴۷۶ هزار و ۹۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ شرکت کرده اند از این تعداد ۳۶۶ هزار و ۲۵۹ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند از این تعداد ۵۴ درصد زن و ۴۶ درصد مرد هستند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی روز جمعه ۱۱ خرداد ماه منتشر شد، این دفترچه شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است و به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی را به دقت مطالعه کرده تا پایان امشب چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته‌ محل اقدام کنند. تاکنون بیش از ۶۳ هزار نفر انتخاب رشته کرده اند.

به داوطلبان توصیه می‌شود، قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم انتخاب رشته خود اطلاعیه‌های منتشر شده، توضیحات و اطلاعات مربوط به محل تحصیل، نوع دوره، میزان شهریه و... همچنین اطلاعات مندرج در بخش پیوست‌های دفترچه راهنمای انتخاب رشته را مطالعه نموده و مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما