شناسهٔ خبر: 67019918 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

تقی آزاد ارمکی، جامعه‌شناس:

اصلاح‌طلبان نباید الگوی قبلی را در انتخابات تکرار کنند؛ راهی جز یک گام به جلو و یک گام به پس نیست

تقی آزادارمکی گفت: اصلاح طلبان نباید الگوی قبلی را تکرار کنند. اینکه نامزد حداکثری مطرح کنند، بعد فرد معرفی شده رد شود و نهایتا ناامیدی کلیت جامعه را فراگیرد و گفتمان اصلاحات به حاشیه رانده شود.

صاحب‌خبر -
اصلاح‌طلبان نباید الگوی قبلی را در انتخابات تکرار کنند؛ راهی جز یک گام به جلو و یک گام به پس نیست
کد خبر: 662372
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ۰۸:۴۵:۰۰

تقی آزاد‌ارمکی در گفت‌و‌گو با روزنامه اعتماد از جامعه ایرانی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری گفته است.

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛

 

  •  دهه هشتادی ها، نمایندگانی دارند.سلبریتی ها ، مطبوعات ، ستارگان ورزشی و فعالان حوزه هنری و فرهنگی نمایندگان این نسل هستند. با این نمایندگان باید وارد گفت‌وگو شد.
  •    مردم تجربه انتخابات سال 88 و 84 را هم دارند.  در یادشان مانده که تفرق در انتخابات 84 باعث ظهور فردی شد  که ریشه اصلی همه مشکلات امروز کشور است. او هم راست را زد، هم چپ را زد، هم در برابر رهبری، تمکین نکرد و هم همه نهادهای مدنی را تضعیف کرد. مردم می دانند حضور این نوع پوپولیسم اگر بیش از رادیکالیسم خطر نداشته باشد به اندازه آن خطرناک است.
  •    راهی برای کنشگران  سیاسی وجود ندارد، جز اینکه یک گام روبه جلو  و یک گام به پس بردارند تا نهایتا در جای خود بمانند. مثلا در صورت ردصلاحیت همه ظرفیت ها، باید حول محور چهره‌های باقی مانده، توافق کرد تا کشور به دست رادیکال ها نیفتد.
  •    طبقه متوسط به دنبال فروپاشی، افزایش خشونت و ایجاد رادیکالیسم نیست. این طبقه با تکیه به نیروهای فکری خود و شبکه های اجتماعی نقد پوپولیسم و رادیکالیسم را در دستور کار قرار داده است. از سوی دیگر همچنان منتظر فرصت مناسب است.
  •    اصلاح طلبان نباید الگوی قبلی را تکرار کنند. اینکه نامزد حداکثری مطرح کنند، بعد فرد معرفی شده رد شود و  نهایتا ناامیدی کلیت جامعه را فراگیرد و گفتمان اصلاحات به حاشیه رانده شود.
  •    نشانه ای موجود نیست که حاکمیت متوجه مشکلات یکدست سازی ها شده باشد و تلاش کند با مشارکت رقیب فضای متفاوتی را به وجود بیاورد.

نظر شما