شناسهٔ خبر: 67019907 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا به زودی کمک‌های نظامی جدیدی به اوکراین ارائه می‌کند

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که کمک‌های نظامی جدید این کشور در هفته‌های آینده به اوکراین را اعلام خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه گفت که این کشور کمک‌های نظامی جدید خود را در هفته‌های آینده به اوکراین ارائه خواهد کرد. روزنامه فایننشال تایمز نیز روز چهارشنبه گزارش داد که ظاهرا ایالات متحده به اتحادیه اروپا فشار می‌آورد تا تمدید تحریم‌ها علیه روسیه را تضمین کند تا در ازای آن واشنگتن از وام ۵۰ میلیارد دلاری به اوکراین حمایت کند. با این حال، طبق این سند، مشخصات وام، از جمله سررسید و نرخ بهره، هنوز نهایی نشده است.

او خاطرنشان کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در طول سفر خود به اروپا دو بار با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود دیدار کند.

براساس گزارش اسپوتنیک، سالیوان طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: فکر می‌کنم می‌توانیم در هفته‌های آینده منتظر اعلامیه‌ای در مورد ارائه قابلیت‌های مهم‌تر به اوکراین باشیم. رسیدن تسلیحات به میدان نبرد در روز‌ها و هفته‌های اخیر تغییر ایجاد کرده است.

این مقام آمریکایی با اشاره به اینکه اوکراین به دلیل تاخیر در ارسال کمک‌های آمریکا دچار مشکل عمیقی است، افزود: ما هیچ برنامه‌ای برای اعزام سرباز، مشاور نظامی یا مربی برای آموزش اوکراینی‌ها در اوکراین نداریم.

او ادامه داد: رئیس جمهور ممکن است با زلنسکی در فرانسه در مراسم گرامیداشت هشتادمین سالگرد فرود در نرماندی (شکست آلمان نازی در نرماندی) و  یا  در اجلاس G۷ در ایتالیا دیدار کند.

به گفته سالیوان، زلنسکی و بایدن در فرانسه و همچنین در روز‌های ۱۳ و ۱۴ ژوئن در ایتالیا در اجلاس G۷ حضور خواهند داشت. دیروز کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: بایدن در اجلاس سران G۷ در آپولیا ایتالیا در ۱۳ و ۱۴ ژوئن شرکت خواهد کرد. مهم‌ترین مسائل بین المللی از جمله حمایت G۷ از اوکراین هدف‌های بایدن از این سفر است.

در این بیانیه آمده است: رهبران این نشست تلاش‌ها را برای بهره‌برداری از دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین و تحمیل هزینه‌ها به روسیه و حامیان این کشور را پیش خواهند برد.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما