شناسهٔ خبر: 67019880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

بازدید ۳۷هزار نفر از کلیسای تاریخی سنت استپانوس جلفا

مجید فرامرزی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از بازدید ۳۷هزار گردشگر از کلیسای سنت استپانوس جلفا در روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث آریا، عبدالعلی محمدی با اشاره به آب و هوای معتدل این منطقه در واپسین ماه بهار گفت: طی روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه سال جاری تعداد ۳۷هزار گردشگر از اقصی نقاط ایران از کلیسای ثبت جهانی سنت استپانوس شهرستان جلفا بازدید کردند.

رئیس ادامه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جلفا ادامه داد: کلیسای استپانوس مقدس، دومین کلیسای مهم ارمنی‌های ایران است که در ۱۷ کیلومتری غرب شهر جلفا و در فاصله ۳ کیلومتری از کرانه جنوبی رودخانه ارس در محوطه‌ای محصور از درختان و دره سرسبزی واقع شده است.

او افزود: تعداد ۴۳هزار و ۲۰۵ نفر از تاریخ ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین‌ماه از کلیسای ثبت جهانی سنت استپانوس بازدید کردند که پس از رصد خانه مراغه از حیث تعداد بازدیدکنندگان رتبه دوم پر بازدیدترین بنای تاریخی آذربایجان‌شرقی بود.

محمدی ضمن اشاره به اهمیت این کلیسا اظهار کرد: این بنا به شماره ۴۲۹ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و به دلیل قدمت و سابقه تاریخی و همچنین شیوه معماری منحصربه‌فرد آن در سال ۱۳۸۶ در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما