شناسهٔ خبر: 67019694 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

دریل شارژی برای کار‌های خانگی: بهترین گزینه‌ها

صاحب‌خبر -

دریل بهترین ابزار برای ایجاد حفره‌های بزرگ و کوچک روی انواع سطوح است. این ابزارها که مصارف صنعتی و خانگی دارند، در مدل­ ها، اندازه‌ها و با توان‌های مختلف، طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. انتخاب دریل شارژی برای کارهای خانگی کار دشواری است و به تحقیق فراوان نیاز دارد.

در این مقاله تصمیم داریم راهنمای خرید دریل شارژی برای مصرف خانگی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و چند نمونه از بهترین گزینه‌ها را معرفی کنیم. اگر فنی هستید و معمولا انجام امور خانه را خودتان برعهده می‌گیرید، پیش از خرید دریل شارژی حتما مطلب زیر را مطالعه کنید.

دریل های شارژی

برای انجام چه کارهایی به دریل شارژی نیاز دارید؟

دریل‌ها تنوع بالایی دارند و در طرح‌ها و ابعاد مختلف به بازار عرضه می‌شوند. پیش از خرید دریل شارژی برای کارهای خانگی، باید نوع نیاز خود را مشخص کنید. برای کارهایی همچون نصب تابلو و پرده، باز کردن پیچ،‌ سوراخ کردن دیوار و بسیاری موارد دیگر از دریل استفاده می‌شود.

اگر همواره دست به آچار هستید و اغلب کارهای منزل را خودتان انجام می‌دهید، باید یک دریل شارژی مناسب و بادوام تهیه کنید. اما در صورتی که هر چند سال یک ‌بار اقدام به تعمیرات و انجام کارهای فنی می‌کنید، دریل‌های ساده‌تر نیز برای راه افتادن کار شما کافی است.

هرچه در انجام امور فنی کاربلدتر باشید، به تجهیزات حرفه‌ای‌تری نیاز دارید. پس قبل از خرید دریل یا هر ابزار دیگری، در ابتدا به نیاز خود توجه کنید. در بخش بعدی به فاکتورهای مهم درباره خرید دریل شارژی برای کارهای خانگی می‌پردازیم.

دریل شارژی برای کارهای خانگی

نکات مهم در انتخاب دریل شارژی برای کارهای خانگی

برای انتخاب دریل شارژی مناسب به ‌منظور انجام کارهای خانگی و گرفتن نتایج دلخواه، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • قدرت دریل: هرچه قدرت دستگاه بیشتر باشد، توانایی بالاتری در سوراخ کردن سطوح سخت دارد. گشتاور 25 نیوتن متر برای پیچ‌های سبک و گشتاور 25 تا 50 نیوتن متر برای کارهای خانگی و نیمه صنعتی مناسب است.
  • نوع موتور دریل: در ساخت دریل‌های شارژی از موتورهای براشلس و ذغالی استفاده می‌شود. موتورهای براشلس قوی بوده و اندازه کوچکی دارند. موتورهای ذغالی برای کارهای خانگی مناسب هستند.
  • وزن دریل: دریل‌های سنگین، توان بیشتری دارند، اما برای مصارف خانگی مناسب نیستند. هنگام خرید دریل شارژی حتما به وزن آن توجه کنید. دریل‌های سبک، از خستگی کاربر جلوگیری می‌کنند.
  • دیمر دریل: کلید مخصوصی است که در اغلب دریل‌های شارژی تعبیه می‌شود. دیمر ویژگی‌های راست ‌گرد، چپ‌ گرد، کنترل سرعت و قفل ‌کن را به دستگاه اضافه می‌کنند و باعث سهولت کار با دریل می‌شود.
  • سه‌ نظام دریل: یکی از مهم‌ترین قطعه‌های موجود در دریل است که مته روی آن قرار می‌گیرد. سه‌ نظام بهتر است از جنس فلز مقاوم باشد تا هنگام چرخاندن پیچ‌های سفت دچار مشکل نشود.
  • کیفیت و ماندگاری دریل: کیفیت قطعه‌های به کار رفته در دریل شارژی، اهمیت ویژه‌ای دارد. برای اطمینان از میزان ماندگاری این دستگاه، حتما جنس مورد ‌نظر را از برندهای شناخته ‌شده و فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.
  • قیمت دریل: قیمت دریل نیز از موارد دیگری است که باید به آن توجه کنید. قیمت دریل برقی، شارژی، ستونی، بادی و گیربکسی با یکدیگر متفاوت است و با توجه به کاربرد و کارخانه سازنده هر دستگاه تعیین می‌شود. در بخش بعدی به بودجه لازم برای خرید دریل شارژی می‌پردازیم.

دریل شارژی دیوالت

بودجه لازم برای خرید دریل شارژی

قیمت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که اغلب افراد پیش از خرید هر وسیله‌ای به آن توجه می‌کنند. دریل‌های شارژی به‌ عنوان یک ابزار پرمصرف و کاربردی، قیمت‌های متفاوتی دارند. اما در مجموع وسایل ارزان ‌قیمتی نیستند. پیش از خرید دریل باید بودجه خود را در نظر بگیرید و سپس متناسب با آن گزینه‌های موجود را بررسی کنید. برای مثال، قیمت دریل ساده از دریل‌های ستونی و بادی کمتر است. زیرا این دریل‌ها، توان و مقاومت پایین‌تری دارند و از لحاظ ابعاد کوچک‌تر هستند.

همچنین قیمت دریل‌های خارجی از دریل‌های تولید ایران بیشتر است. البته به یاد داشته باشید که قیمت بالاتر، تضمین ‌کننده کیفیت محصول نیست و بسیاری از برندهای داخلی، دریل‌های فوق ‌العاده‌ای تولید و به بازار عرضه می‌کنند. در بخش بعدی با چند نمونه از بهترین دریل‌های شارژی برای کارهای خانگی آشنا خواهید شد.

معرفی بهترین برندهای دریل شارژی

دریل‌های خانگی که به پیچ‌ گوشتی شارژی نیز معروف هستند، تنوع بالایی دارند و توسط برندهای داخلی و خارجی متعددی تولید می‌شوند. برای امور سنگین ساختمانی و صنعتی و همچنین مصارف خانگی می‌توانید از دریل‌های شارژی استفاده کنید. در ادامه با تعدادی از برندهای مشهور و معتبر در عرصه تولید دریل شارژی آشنا خواهید شد.

  • رونیکس Ronix
  • توسن Tosan
  • ماکیتا Makita
  • بوش Bosch
  • دیوالت DeWalt
  • متابو Metabo
  • بلک اند دکر BLACK and DECKER
  • شیائومی Xiaomi
  • کرون Crown

رونیکس، از مشهورترین برندهای ایرانی است و برندهای بوش، ماکیتا، دیوالت، ادون و شیائومی جزو بهترین برندهای دریل شارژی خارجی هستند. قیمت محصولات این برندها با توجه به کارایی دستگاه، قابلیت ­ها و قدرت موتور آنها متفاوت است. پیش از خرید دریل از برندهای بالا، حتما به نیاز و بودجه خود توجه کنید.

دریل شارژی رونیکس

تفاوت دریل شارژی خانگی و صنعتی

دریل‌های شارژی خانگی و صنعتی هر دو برای سوراخ کاری به کار می‌روند، اما تفاوت‌های بسیاری دارند. دریل‌های شارژی خانگی و صنعتی برای کارهای سبک و نیمه ‌سنگین طراحی شده‌اند و حدود یک تا دو کیلوگرم وزن دارند. اما از دریل‌های شارژی صنعتی برای کارهای حرفه‌ای و سنگین استفاده می‌شود و وزن آن‌ها حدود دو تا پنج کیلوگرم است.

ولتاژ، گشتاور و سرعت دریل‌های شارژی صنعتی از دریل‌های خانگی بیشتر است. از دریل‌های صنعتی برای کارهای سنگین مانند سوراخکاری بتن، فلزات و سنگ استفاده می‌شود. اما دریل شارژی خانگی برای ایجاد حفره در دیوار، چوب و تعمیر لوازم خانگی مناسب است. از انجام کارهای سنگین با دریل‌های شارژی خانگی خودداری کنید. زیرا با وارد کردن فشار مضاعف به دستگاه، به آن آسیب می‌زنید.

خرید دریل شارژی از ابزار فروشی­ های تخصصی

دریل‌ها، از کاربردی‌ترین ابزارها برای سوراخکاری فلزات، چوب و بتن هستند که در دو نوع دستی و الکتریکی، طراحی و تولید می‌شوند. اگر کمی اهل کارهای فنی باشید، حتما در منزل خود به این وسیله کاربردی نیاز خواهید داشت. در مقاله «دریل شارژی برای کارهای خانگی: بهترین گزینه‌ها» به نکات مهم در انتخاب دریل‌های شارژی پرداختیم و تعدادی از بهترین نمونه‌های ایرانی و خارجی موجود در بازار را به شما عزیزان معرفی کردیم.

امیدواریم که پس از مطالعه این مطلب بتوانید بهترین دریل شارژی برای کارهای خانگی خود را پیدا کنید. اگر همچنان سوال‌هایی در این زمینه دارید، حتما به ابزارفروشی‌های معتبر مراجعه کنید و از کارشناسان آن‌ها مشورت بگیرید.

نظر شما