شناسهٔ خبر: 67019407 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نیسان، پایان عمر خودروهای بنزینی را اعلام کرد /عکس

در شرایطی که تویوتا، مزدا و سوبارو اعلام کرده‌اند که برای توسعه نسل بعدی موتورهای درون‌سوز با یکدیگر همکاری می‌کنند. یکی از معروف‌ترین خودروسازان ژاپنی با تصمیم به توقف سرمایه‌گذاری در سوزاندن بنزین و گازوئیل، رویکرد کاملاً متفاوتی در پیش‌گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نیسان، غول خودروسازی ژاپن اعلام کرد که سرمایه‌گذاری برای فناوری جدید موتورهای درون‌سوز بنزینی تقریباً به پایان رسیده و گذار از خودروهای معمولی به مدل‌های تمام الکتریکی را از طریق فناوری e-Power نیسان انجام می‌دهد. این فناوری،مجموعه هیبریدی غیرمتعارفی است که در آن، موتور احتراقی به‌عنوان ژنراتور برای شارژ باتری عمل می‌کند و چرخ‌ها را مستقیما به حرکت درنمی‌آورد.

نیسان می‌خواهد برای بهینه کردن مصرف سوخت در این خودروهای هیبریدی، بازده حرارتی موتور درون‌سوز (احتراقی) را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. این خودروساز چندین سال است که روی این فناوری کار می‌کند و در اوایل سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که نمونه اولیه e-Power در طول آزمایش‌ها به موفقیت دست‌یافته است.

تویوتا، مزدا و سوبارو بر این باورند که با تغییر موتورهای درون‌سوز (احتراق داخلی) می‌توان آن‌ها را با سوخت‌های تقریباً بی‌کربن نجات داد. هوندا نیز از سال ۲۰۴۰ می‌خواهد در تمام بازارهای اصلی (ازجمله آمریکای شمالی) به برندی صرفاً الکتریکی تبدیل شود.

6042993 (1)

منبع: خبرآنلاین

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما