شناسهٔ خبر: 67019243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

در اجرای قانون جامع حدنگار انجام شد؛

اخذ سند تک برگ افزون بر ۲۱ هزار هکتار از اراضی دولتی لنجان

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان از اخذ سند تک برگ برای ۲۱ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مجید کیانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان با اشاره به اقدامات به‌عمل‌آمده در این اداره اظهار کرد: ۲۰ فقره تغییر و تحول اسناد اراضی ملی داخل حریم شهر در شهرستان لنجان انجام شده است.  

وی افزود: با تلاش و پیگیری‌های به عمل آمده سند تک برگ افزون بر ۲۱ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی در شهرستان لنجان اخذ شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان ادامه داد: اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند، در این راستا اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح شهرستان لنجان به اسناد تک برگ همسو با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، یکی از اولویت‌های کاری این اداره است.  

وی با بیان اینکه طرح‌های تشویقی بازآفرینی شهری در شهرداری‌های ۹ شهرِ شهرستان لنجان در دست تهیه است گفت: در اجرای طرح کلید به کلید، بازآفرینی شهری در منطقه ۱۲۰ دستگاهِ شهر چمگردان به عنوان پایلوت در دست اقدام است.  

کیانی در خصوص اقدامات به عمل آمده برای رفع مشکل معابر آسفالت نشده محلات هدف بازآفرینی شهری این شهرستان بیان کرد: در اجرای بازآفرینی شهری، پارسال ۷۶۰ تن قیر رایگان تحویل شهرداری‌های شهرستان شده است.  

وی در رابطه با وضعیت طرح تفصیلی در شهرستان اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر زاینده رود در مرحله ابلاغ و برای شهرهای زرین شهر، ورنامخواست و چرمهین، مشاوران مشخص شده و در دست اقدام قرار دارد.  

شهرستان لنجان با مساحت هزار و ۱۷۰ کیلومتر مربع دارای ۹ شهر فولادشهر، زرین شهر، سده لنجان، چمگردان، ورنامخواست، باغبادران، زاینده رود، چرمهین و باغشاد است.

نظر شما