شناسهٔ خبر: 67019224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یادداشت/ ناصری شکیب

«اعتماد» و «ایمان به مردم» مبانی امامین انقلاب اسلامی

در آستانه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و برای فتح «خرمشهرهایی» که در پیش داریم، تنها راه سعادت کشور تأسی به سیره امامین انقلاب اسلامی مبنی بر اعتماد و ایمان به مردم است.

صاحب‌خبر -

«اعتماد» و «ایمان به مردم» مبانی امامین انقلاب اسلامیگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ - «سید حسین ناصری شکیب» پیشکسوت دفاع مقدس؛ در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد، بازخوانی اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی خالی از لطف نیست بویژه که امسال این سالگشت‌ها در آستانه انتخابات زودرس ریاست جمهوری قرارگرفته‌اند.

«آگاهی به زمان» و «ایمان به مردم» دو ویژگی بارز اندیشه و شیوه زمامداری امام خمینی (رع) بود؛ در سال ۴۲ و قضیه لایحه «انجمن‌های ایالتی و ولایتی» یکی از مواردی که باعث مخالفت ایشان و دیگر مراجع با آن لایحه شد حق رأیی بود که در آن لایحه به زنان داده شده بود، ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در قانون اساسی جدید، امام این حق را تمام و کمال چه در انتخاب کردن و چه در انتخاب شدن برای بانوان قائل شدند. 

در انتخابات‌های متعددی که در سال‌های پرالتهاب ابتدای پیروزی انقلاب برگزار می‌شد هیچ کس نتوانست ذره‌ای شائبه فساد در انتخابات را مطرح کند، چون برای دوست و دشمن مسجل بود که امام صددرصد در چارچوب ضوابط قانونی حرکت می‌کنند و به برآیند انتخاب مردم هم ایمان دارند. 

امام راحل در سال ۶۷ علی‌رغم راهبرد «جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم» که در سال‌های گذشته مطرح کرده بودند، به نظر کارشناسان نظامی و سیاسی کشور تمکین کرده و آتش‌بس را پذیرفتند، در همان سال در عین ناباوری عده‌ای، اجازه انشعاب تشکل سیاسی جدیدی از «جامعه روحانیت مبارز تهران» را دادند. 

خروج از جنگ به بن‌بست رسیده تحمیلی و همچنین حل مسئله آقای منتظری که با درایت و آگاهی امام صورت گرفت واقعاً کشور را از دو بحران ویران‌کننده نجات داد و این نبود مگر در سایه ایمان متقابل میان مردم و امام و این کم سرمایه اجتماعی و مشروعیت سیاسی برای یک حکومت نبود که بعد از ایشان متأسفانه قدر دانسته نشد و تلاشی برای حفظ آن به عمل نیامد.

 امروز هم در آستانه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و همه به قول رهبر معظم انقلاب «خرمشهرهایی» که در پیش داریم، تنها راه سعادت کشور تأسی به سیره امامین انقلاب مبنی بر اعتماد و ایمان به مردم است. اینکه خیال نکنیم از مردم انقلابی‌تر و آگاه‌تر به مسائل سیاسی هستیم و شروع به تعیین تکلیف کردن برای مردم در امر انتخابات کنیم.

واقعاً اگر صلاح مردم و نظام مقدس اسلامی و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را می‌خواهیم نامزد‌ها را با معیار‌ها و سلایق جناحی خودمان به سیاه و سفید تقسیم نکنیم و با سعه‌صدر و رویکردی اخلاق‌مدار، کار را به مردم واگذار کنیم. 

انتهای پیام/

نظر شما