شناسهٔ خبر: 67017321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

رئیس سازمان انرژی اتمی:

ایران در مرحله کاهش تعهدات برجام قرار دارد / ملاک برای رفع تحریم ها

رئیس سازمان انرژی اتمی از قرار گرفتن در مرحله کاهش تعهدات برجام خبر داد و گفت: ملاک قانون اقدام راهبردی مجلس برای رفع تحریم‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد اسلامی در سفر به شهرکرد در خصوص آغاز فعالیت شورای حکام، گفت: هر سه ماه یکبار این بحث مطرح است و مدیرکل وظیفه دارد به موجب مصوبه شورای امنیت عملکرد قطعنامه ۲۲۳۱ که همان متن برجام است را هر سه ماه یکبار به شورای حکام و هر ۶ ماه یکبار به شورای امنیت و سازمان ملل گزارش دهد.

وی افزود: این گزارش شامل دو بخش برجام و پادمانی است. در برجام طرفینی از جمله آمریکا وجود دارد که به تهعدات عمل نکرده و اجازه همکاری دیگران با ایران را نداده است. براساس ماده ۳۶ برجام ایران حق قانونی دارد اگر طرفین به تعهدات برنگشتند و عمل نکردند، کاهش تعهدات داشته باشد که اکنون در این مرحله قرار دارد و ملاک قانون اقدام راهبردی مجلس برای رفع تحریم‌ها است.

اسلامی ادامه داد: اگر گزارش مغایرتی می‌دهد به دلیل عدم تعهدات آن‌ها در برجام بوده که لازم است به تعهدات برگردند تا ایران هم تعهدات را انجام دهد. اگر قطعنامه دهند یا فشار سیاسی بیاورند قطعا عکس‌العمل نشان خواهیم داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما