شناسهٔ خبر: 67016925 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حمایت‌های امام خمینی (ره)  ادبیات آیینی را تقویت کرد

روزنامه جوان

با شروع جنگ تحمیلی هشت ساله، شاهد ظهور هر چه بیشتر مضامین عاشورایی در ادبیات کشورمان شدیم

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: امام خمینی (ره) با استوار کردن بنیان ولایت فقیه و حکومت اسلامی شیعه، جریان شعر آیینی را تقویت کردند. 
حسین خزائی، شاعر آیینی درباره تأثیر اندیشه‌های امام خمینی (ره) بر شعر و ادب فارسی به ایبنا گفت: از آنجا که ادبیات آیینی بخش مهمی از ادبیات کشور ما را تشکیل می‌دهد، با راه و روشی که امام خمینی (ره) در پیش گرفتند و با استوار کردن بنیان ولایت فقیه و حکومت اسلامی شیعه، این جریان شعری در کشور ما 
تقویت شد. 
این شاعر افزود: با شروع جنگ تحمیلی هشت ساله، شاهد ظهور هر چه بیشتر مضامین عاشورایی در ادبیات کشورمان شدیم. جوانان ما امروز با همان اندیشه‌های امام (ره) که همراه با عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی بود و اکنون کلید واژه‌های ادبیات فارسی هستند، پیش می‌روند. اگر میزان چاپ کتاب در قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که این میزان رشد اصلاً قابل مقایسه نیست. تعداد شاعران هم در قبل و بعد از انقلاب، اصلاً قابل قیاس نیست. 
حسین خزائی در باره تأثیر اندیشه‌های عرفانی امام خمینی (ره)، در شعر معاصر فارسی گفت: ایران کشور شعر و عرفان است و حضرت امام خمینی (ره) فارغ از همه اندیشه‌های سیاسی که داشتند، یک عارف و دارای شهود بودند. 
در بزنگاه‌های مهم تاریخی، شاعران منش بسیار خوبی نشان می‌دهند. به طور مثال در همین واقعه تلخ شهادت رئیس‌جمهور فقید و هیئت همراهش، شاعران پیشگام بیان احساسات بودند.

نظر شما