شناسهٔ خبر: 67016903 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سازمان سنجش خبر داد

پایان مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد تا فردا چهارشنبه/ انتخاب رشته بیش از ۶۳ هزار داوطلب تاکنون

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از پایان مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ تا پایان روز چهارشنبه ۱۶ خردادماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا کریمیان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۳ هزار نفر از متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد انتخاب رشته کرده‌اند، گفت: ۴۷۶ هزار و ۹۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۶۶ هزار و ۲۵۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که ۵۴ درصد زن و ۴۶ درصد مرد هستند.

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، افزود: آن دسته از داوطلبانی که بر اساس محتوای کارنامه منتشر شده در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، لازم است تا پایان روز چهارشنبه ۱۶ خردادماه نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته‌محل اقدام کنند.

 

وی در مورد متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این دسته از داوطلبان برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند و البته انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون به‌طور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد.

کریمیان در پایان به داوطلبان توصیه کرد ضمن مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های منتشر شده در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، انتخاب رشته را به ساعات پایانی مهلت تعیین شده موکول نکنند.

نظر شما