شناسهٔ خبر: 67016742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اولويت اصلي پليس؛ رعايت حقوق شهروندي و رسيدگي به مشکلات مردم+مصاحبه

رعايت حقوق شهروندي و رسيدگي به مشکلات مردم، اولويت اصلي پليس است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده انتظامي لرستان گفت: رعايت حقوق شهروندي و رسيدگي به مشکلات مردم، اولويت اصلي پليس است.
 
یحیی الهی افزود: بايد با برنامه ريزي هاي دقيق به گونه اي عمل کنيم که رعايت حقوق شهروندي و رسيدگي به مشکلات مردم اولويت ماموريت هاي انتظامي باشد. 
 
وی در جلسه جمع بندي نظارت تخصصي که با حضور مسئولان انتظامي در شهرستان اليگودرز برگزارشد، ضمن گراميداشت ۱۵ خرداد و بزرگداشت ياد و خاطره شهداء و امام شهداء، با تاکيد برتکريم ارباب رجوع و رسيدگي به امور مردم در اسرع وقت، بيان داشت: پليس اسلامي بايد نسبت به رعايت حقوق شهروندي مقيد باشد، چرا که بي توجهي به اين امر باعث کاهش سرمايه اجتماعي فراجا خواهد شد.
 
فرمانده انتظامي لر ستان افزود: مردم سرمايه هاي اجتماعي پليس هستند و صيانت و سلامت کارکنان در پيشبرد برنامه ها و اهداف سازماني بسيار مهم و تاثير گذار است.
 
الهی گفت: هرچقدر کيفيت عملکرد پليس در جهت منافع عامه باشد، به همان ميزان مقبوليت آن دوچندان خواهد شد و سعي ما برآن است که بيش از پيش بر ميزان اين رضايتمندي با ارائه خدمات صادقانه و مضاعف بيافزاييم.
 
وی تصريح کرد: جلب اعتماد مردم و رعايت حقوق شهروندي از اولويت هاي اصلي و مهمترين دغدغه پليس است که براي تحقق آن بايد هوشمندانه عمل کرد.
 
فرمانده انتظامي لر ستان با اشاره به اينکه تلاش براي خدمت به مردم که صاحبان اصلي انقلاب هستند بسيار حائز اهميت است، خاطر نشان کرد: پليس اساس کار خود را بر پايه مردم داري و حفظ حقوق شهروندي گذاشته و با رويکرد اجتماعي و فرهنگ سازي در جهت ارتقاي امنيت و کاهش جرايم تلاش خواهد کرد و با خلوص نيت در اين مسير گام برخواهد داشت.
 
الهی افزود: مسئولان  انتظامي بايد با همه‌ سازمان‌ ها و نهادهاي دولتي در جهت رفاه، احساس امنيت و آرامش شهروندان تعامل تنگاتنگ و نزديک داشته باشند تا آنان بتوانند در سايه‌ اين تعاملات با خادمان خود در خصوص ارتقاء امنيت و رفاه جامعه مشارکت کنند.
 
وی با تاکيد بر اينکه ما خودمان را خادم مردم مي‌دانيم و به اين خدمت هم افتخار مي‌کنيم بيان داشت: پليس بيش از بسياري از دستگاه‌ها در شئون مختلف زندگي مردم دخيل است و بايد خدمت‌گذاري خود را به اين مردم عزيز و وفادار نشان دهيم.
 
فرمانده انتظامي لر ستان در خصوص امانتداري، عدم مراوده با افراد مجرم و خلافکار ، سعه صدر و رفتار مناسب با ارباب رجوع و رعايت حقوق شهروندي مطالبي را عنوان و بر تلاش جهادي و مضاعف کارکنان در ارائه خدمات انتظامي و رعايت حقوق شهروندي و احترام مراجعه کنندگان به کلانتري، پاسگاه و ديگر يگان هاي انتظامي تاکيد کرد.
 
الهی در ادامه ضمن تقدير و تشکر از همکاران انتظامي اليگودرز که در موقعيت و شرايط حساس مختلف شجاعانه و دلسوزانه حضور فعال دارند، خاطر نشان کرد: در هيچ شرايطي نمي توانيم نسبت به تامين نظم و امنيت بي تفاوت باشيم و بايد تمام توان و تلاش خود را بکار گيريم تا امنيت و آرامش عمومي اعم از انتظامي، ترافيکي و اجتماعي در جامعه ساري و جاري باشد تا مردم بتوانند با آسودگي خاطر و فراق بال به امورات زندگي، کاري و اقتصادي خود بپردازند.
 
وی در پایان دستورات و توصيه هاي لازم در جهت خدمت گذاری هرچه بهتر به مردم و کسب رضایت خداوند متعال صادر نموده و سپس نسبت به امحاء بیش از ۷ تن انواع مواد مخدر کشف شده با حضور امام جمعه  شهرستان اليگودرز اقدام نموده و در پایان  با حضور در منزل شهید مدافع امنیت  غلامحسین توکلی  از شهدای فراجا شهرستان الیگودرز یاد و نام ایشان را گرامی و با خانواده ایشان دیدار و گفتگو کردند.
<div id="video-display-embed-code_11184422"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4251642/11184422?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما