شناسهٔ خبر: 67015020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

دادگاه‌های صلح در همه استان‌ها تشکیل می‌شود

19 دی آنلاین: رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه گفت: بر اساس قانون باید تا آذرماه سال جاری دادگاه‌های صلح در همه استان‌های کشور تشکیل شود.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام هادی صادقی روز سه شنبه در همایش منطقه ای غرب کشور با محوریت نحوه اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و ایجاد دادگاه های صلح در سنندج، اظهار کرد: فلسفه وجودی دادگاه های صلح، ایجاد صلح و سازش بیشتر در پرونده های قضایی با کمک شوراهای حل اختلاف است.
وی با بیان اینکه ممکن است تا ۶۰ درصد پرونده‌های دادگستری که قابلیت صلح و سازش دارند به شعب دادگاه صلح ارجاع شوند، افزود: در سال جاری شوراهای حل اختلاف در کشور بصورت کارآمد در مسیر صلح و سازش فعال می‌شوند.
رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه یادآور شد: دعاوی در صلاحیت دادگاه صلح، ترکیبی از دعاوی حقوقی، کیفری و خانواده است و فلسفه وجودی دادگاه صلح، ایجاد و ترویج صلح و سازش در میان مردم است و شوراهای حل اختلاف در کنار این دادگاه می توانند از اطاله دادرسی جلوگیری کنند.
حجت الاسلام صادقی ادامه داد: تعامل بالای دادگاه صلح و شوراهای حل اختلاف و استفاده مطلوب از ظرفیت شورای حل اختلاف، سبب می‌شود آمار صلح و سازش در پرونده های قضایی به نحو محسوسی ارتقا یابد.
رئیس کل دادگستری کردستان هم در این نشست گفت: پیرو تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف در قوه قضاییه، جلسات متعددی در خصوص اجرای این قانون در قالب شورای معاونین دادگستری استان و کارگروه های ذیل آن برگزار شده است.

نظر شما