شناسهٔ خبر: 67014686 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرماندار لنگرود:

نشاط‌آفرینی و صیانت از جان مردم مهمترین اولویت در ساماندهی سواحل است

فرماندار لنگرود: فرماندار لنگرود با بیان اینکه در ساماندهی سواحل شهرستان سه هدف اصلی را دنبال می‌کنیم، گفت: صیانت از جان انسان‌ها، نشاط‌آفرینی و ایجاد فضایی سالم برای تفریح و لذت بردن مردم از ظرفیت‌های طبیعی این نعمت خدادادی مهمترین آنهاست.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش‌ ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، محمد رضا جلالی غروب یکشنبه در جلسه ساماندهی سواحل که با حضور فرمانداران ۴ شهرستان شرق گیلان برگزار شد، افزود: فراهم کردن فضای تفریح، شادی و نشاط آفرینی و جلوگیری از ناهنجاری ها و اجرای برنامه های فرهنگی مهمترین رویکردها در اجرای این طرح هاست.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه این جلسه هم اندیشی به منظور هم افزایی برای استفاده از الگوهای موفق و بهبود نقاطی که نیاز به اصلاح دارد، برگزار شد، اظهار کرد: لنگرود نوارساحلی خوبی در مناطق چاف و چمخاله دارد و مردم باید بتوانند از این فضای مفرح برخوردار شوند و از آن بهره ببرند.

او رعایت هنجارها را نیز از مسائل مهم در سواحل همپای موضوع صیانت از جان مردم دانست و گفت : برای اثر بخشی بهتر باید به صورت غیر مستقیم و با استفاده از برنامه های فاخر فرهنگی، هنری و ورزشی رعایت هنجارها را ترویج کرد.

جلالی با اشاره به تعطیلات مناسبتی و پایان هفته و پایان امتحانات در برخی از مدارس پیش بینی کرد که در تعطیلات پیش رو و آخر هفته شاهد حضور بیشتر مسافران در استان و شهرستان باشیم.

فرماندار لنگرود با اشاره به اینکه در همین راستا باید تمهیدات استفاده از سواحل و دریا فراهم باشد.

او بر ضرورت ایجاد طرح سالم سازی دریا در منطقه ساحلی چاف وچمخاله تاکید و تصریح کرد: باید زمینه ورود سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای طرح های سالم سازی دریا در شهرستان لنگرود فراهم کنیم.

فرماندار لنگرود همچنین با تاکید بر لزوم حضور ناجیان غریق در طرح‌های سالم سازی دریا خاطر نشان کرد: ناجیان غریق باید حتما آموزش‌های کافی را دیده و از قدرت بدنی لازم برای جابجایی مغروقان برخوردار باشند؛ ضمن آنکه باید بر عملکرد آنها نیز نظارت شود.

او از افزایش حقوق ناجیان غریق خبر داد و گفت: موضوع بیمه آنها را نیز پیگیری می کنیم؛ ضمن اینکه امکانات و تجهیزات لازم نیز باید در اختیارشان قرار گیرد.

جلالی گفت: آزاد سازی سواحل به معنای آزاد بودن شنا در هر نقطه از سواحل نیست بلکه باید نقاط خطر آفرین مشخص و با تابلوها و بنرهایی هشدارهای لازم به مسافران و گردشگران داده شود.

لنگرود در ۶۰ کیلومتری شرق گیلان واقع است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما