شناسهٔ خبر: 67014537 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم سالگرد امام راحل در مادرید برگزار شد

تهران- ایرنا- سفیر کشورمان در مادرید گفت: در عرصه خارجی توانمندسازی ملت‌های مختلف و بسیج آنها علیه تجاوز و اشغال سرزمین‌های اسلامی از دستاوردهای بزرگ تفکر امام راحل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا؛ مراسم سی و پنجمین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب با حضور جمعی از ایرانیان مقیم، مسلمانان از ملیت‌های گوناگون و علاقمندان اسپانیایی در مادرید برگزار شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با تشریح ابعاد مختلف نهضت امام خمینی(ره)، عرضه گفتمانی نو در دنیا و احیای قدرت الهام‌بخشی ایران در پرتو این نهضت را از ویژگی‌های منحصر به فرد انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی دانست.

رضا زبیب در عرصه خارجی نیز توانمندسازی ملت‌های مختلف و بسیج آنها علیه تجاوز و اشغال سرزمین‌های اسلامی را از دستاوردهای بزرگ تفکر امام راحل دانست که پس از لبنان، اکنون در فلسطین نیز در حال تحقق است.

پروفسور ماجد دیبسی از شخصیت‌های فرهنگی اسپانیایی در سخنرانی خود گفت امام خمینی (ره) علیه رژیمی با یک ارتش قوی و سازمان امنیتی که دست پرورده اسراییل بود قیام کرد و توانست با توکل به خدا و تکیه بر مردم، انقلاب را به ثمر بنشاند. امام خمینی پس از پیروزی انقلاب نیز فارغ از محاسبات متداول سیاسی و با اتکا به اعتقادات خود به اصلی‌ترین حامی فلسطین تبدیل شد. این نگاه موجب شده است امروز مقاومت از یمن تا عراق و حزب‌الله و غزه با قدرت ادامه دارد.

کارلوس پاز روزنامه نگار اسپانیایی در سخنرانی خود به جنبه های بین‌المللی نهضت امام خمینی پرداخت و گفت اواخر رژیم شاه، در غرب احتمال وقوع انقلاب در ایران داده می‌شد ولی همه منتظر یک جنبش چپ‌گرا با حمایت بلوک شرق بودند اما انقلاب خمینی بر همه تحلیل ‌های غربی خط بطلان کشید چون نهضت امام خمینی ماهیتی کاملا ملی و البته مذهبی داشت.

نظر شما