شناسهٔ خبر: 67014384 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

ریزش ارزش شکل و بورس تل‌آویو با آتش سنگین حملات حزب‌الله

خبرگزاری فارس

روزنامه اقتصادی رژیم صهیونیستی گزارش داد، به دنبال حملات سنگین شب گذشته حزب الله لبنان که به آتش‌سوزی گسترده در شمال اسرائیل منجر شد، ارزش شکل و بورس تل‌آویو ریزش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  بولتن نیوز  به نقل از فارس؛ در حالی که انتشار روز گذشته گزارش‌هایی مبنی بر احتمال پیشرفت مذاکرات آتش‌بس ارزش شکل را  بهبود بخشیده بود حملات سنگین حزب الله بار دیگر ارزش واحد پول صهیونیست‌ها را کاهش داد .

به گزارش پایگاه اینترنتی کالکالیست، سرمایه گذاران در بازار اسرائیل به نظارت بر وضعیت امنیتی در مرز اسرائیل و لبنان ادامه می‌دهند آن هم پس از روزی که شمال اسرائیل در حملات پهپادهای حزب الله در آتش سوخت و این تنش به کاهش 1.1 درصدی شاخص تل آویو 35، 1.4 درصدی بانک ها و 1.8 درصدی شاخص نفت و گاز در بحبوحه کاهش قیمت جهانی انرژی منجر شد.

بر اساس این گزارش، قیمت اوراق قرضه دولتی اسرائیل نیز کاهش یافت و بازده اوراق قرضه 10 ساله اسرائیل با سه واحد افزایش به 4.835 درصد رسید.

بازار سهام رژیم صهیونیستی امروز با کاهش 0.6 درصدی شاخص تل آویو 35، 0.5 درصدی شاخص تل آویو 125 و 0.9 درصدی شاخص بانک ها و همچنین شاخص نفت و گاز گشایش یافت و سهام بیمه تل آویو نیز 1.1 درصد کاهش یافت.

به گزارش وب سایت کالکالیست،  این در حالی است که دیروز دوشنبه در بحبوحه گزارش های خارجی مبنی بر پیشرفت توافق بین اسرائیل و حماس، بازار سهام در جهت سبز بسته شد و شاخص تل آویو 35 1.1 درصد، شاخص تل آویو 125 0.9 درصد رشد کرد و شاخص بانکی 3.1 درصد افزایش یافت.

از سوی دیگر، سهام «جنگ» در بازار سرمایه رژیم صهیونیستی که در سال جاری میلادی از رشد شدیدی برخوردار بودند، کاهش شدیدی را ثبت کردند. سهام ال‌عال 7.6 درصد، سهام فرودگاه 7.8 درصد و سهام صنایع Ariete 7 درصد سقوط کردند. سهام ریزر 7.5 درصد و سهام نکست ویژن 6.1 درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش کالکالیست، دلار در برابر شکل امروز در بازار ارز داخلی رژیم صهیونیستی 0.3 درصد افزایش یافت و به 3.67 شکل رسید و یورو 0.7 درصد در آستانه تصمیم گیری منطقه یورو در اواخر هفته جاری برای نرخ بهره افزایش یافت و به قیمت 3.997 شکل معامله شد.

دیروز با مشخص شدن نرخ ها، دلار در برابر شکل 1.5 درصد کاهش و نرخ آن 3.66 شکل تعیین شد و یورو نیز 1.4 درصد تضعیف و نرخ آن 3.97 شکل تعیین شد.

بانک مرکزی اروپا ظهر روز پنجشنبه آینده تصمیم خود در مورد نرخ بهره را اعلام خواهد کرد و اکثر تحلیلگران بازار تخمین می زنند که نرخ بهره را با 0.25 درصد کاهش به 4.25 درصد برساند. این پس از شش بار متوالی است که بانک مذکور نرخ بهره را 4.5 درصد اعلام کرده بود.

اوفر کلاین، رئیس بخش اقتصاد بانک مرکزی اسرائیل صبح امروز سه شنبه نوشت، «با وجود این واقعیت که تورم بالاتر از هدف بانک مرکزی 2 درصد باقی مانده است، ما معتقدیم که این پنج شنبه شاهد کاهش یک چهارم درصدی نرخ بهره خواهیم بود». 

وی افزود: این امر با توجه به پیشرفت سریع تورم به سمت هدف از ابتدای سال و تبعات منفی افزایش نرخ سود بر رشد، علیرغم بهبودی که در دو ماه گذشته شاهد بودیم، خواهد بود و بر اساس برآورد ما، بانک مرکزی اسرائیل اعلام خواهد کرد که با توجه به ادامه فشارهای تورمی به ویژه در بخش حقوق و دستمزد، هیچ تعهدی وجود ندارد که در تصمیمات بعدی نیز شاهد ادامه کاهش نرخ سود باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما