شناسهٔ خبر: 67013524 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(تصاویر) سهند S؛ بررسی مشخصات و ویژگی‌های تیپ جدید سدان پارس خودرو (تصاویر) سهند S؛ بررسی مشخصات و ویژگی‌های تیپ جدید سدان پارس خودرو

سهند را که نسخهٔ فیس‌لیفت ساینا محسوب می‌شود، اولین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۱ دیدیم و بعداً به‌تدریج تصاویر و اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر شد. در اسفند ۱۴۰۲ نیز پارس‌خودرو اولین پیش‌فروش این ماشین را آغاز کرد که در این بخشنامهٔ فروش، نام سهند S دیده می‌شد ولی در آن زمان مشخص نبود که

صاحب‌خبر -

سهند را که نسخهٔ فیس‌لیفت ساینا محسوب می‌شود، اولین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۱ دیدیم و بعداً به‌تدریج تصاویر و اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر شد. در اسفند ۱۴۰۲ نیز پارس‌خودرو اولین پیش‌فروش این ماشین را آغاز کرد که در این بخشنامهٔ فروش، نام سهند S دیده می‌شد ولی در آن زمان مشخص نبود که این تیپ چه ویژگی‌هایی دارد و تفاوت‌هایش با تیپ‌های دیگر مثل سهند G چیست. در اواخر فروردین امسال اما نهایتاً پارس‌خودرو کاتالوگ جدید سهند را منتشر کرد و ویژگی‌های تمامی تیپ‌های آن مشخص شد. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم به بررسی مشخصات و ویژگی‌های سهند S بپردازیم.

42

امکانات سهند S

سهند S تیپ پایهٔ دستی این خودرو محسوب می‌شود و کمترین امکانات و تجهیزات را ارائه می‌کند. ازجمله مهم‌ترین امکانات این تیپ می‌توان به غربیلک فرمان D شکل، سیستم پایش باد تایرها، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، دو ایربگ، تریم داخلی دورنگ، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، سنسور دنده‌عقب، دی‌لایت، کنترل کشش و کنترل پایداری، ترمز کمکی و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی اشاره کرد؛ بنابراین، در سهند S خبری از نمایشگر لمسی، سانروف، رینگ آلومینیومی، دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان، سنسور باران، دوربین دید عقب و صندلی‌های چرمی نیست. این یعنی اساساً امکانات سهند S خیلی بیشتر از ساینا نیست اما بااین‌وجود، طراحی داخلی جدید و تریم دورنگ فضای بهتری را نسبت به ساینا ایجاد کرده است.

43

مشخصات فنی سهند S

سهند S از لحاظ پیشرانه و مشخصات فنی تفاوتی با دیگر تیپ‌ها ندارد و با همان موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر M15 GSI ارائه می‌شود. این پیشرانه نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ همان موتور آشنای خانوادهٔ تیبا، ساینا و کوییک است که همچنان هشت سوپاپ است اما به لطف تغییراتی مثل تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ، حالا خروجی کمی بالاتری برابر با ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های جلو نیز توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد درحالی‌که گیربکس اتوماتیک CVT به تیپ‌های L و E اختصاص دارد. پارس‌خودرو همچنین قصد تولید نسخهٔ دوگانه‌سوز CNG سهند S را هم دارد که در صورت استفاده از سوخت گاز خروجی موتور را به ۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۱۶ نیوتن متر گشتاور کاهش می‌دهد. البته فعلاً فقط تیپ S پیش‌فروش شده و خبری از تیپ‌های دیگر و همین‌طور مدل‌های اتوماتیک و CNG نیست.

45

قیمت سهند S

هنوز قیمت نهایی سهند S اعلام نشده است اما در آخرین پیش‌فروش این خودرو که در اردیبهشت امسال صورت گرفت، رقم پیش‌پرداخت ۲۳۱ میلیون تومان بود. ازآنجایی‌که معمولاً در پیش‌فروش‌ها نصف قیمت نهایی خودرو دریافت می‌شود، قیمت نهایی سهند S باید بیش از ۴۰۰ میلیون تومان باشد. برای مقایسه، اطلس که درواقع نسخهٔ هاچ‌بک سهند محسوب می‌شود، هم‌اکنون با قیمت کارخانه‌ای ۴۰۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

46

منبع: دلگرم

منبع: faradeed-191641

نظر شما