شناسهٔ خبر: 67013194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

در اقامتگاه تاریخی قاجاری

جشن روز جمهوری در تهران برگزار شد

سفیر پائولا آمادئی که در ماه مارس گذشته ماموریت خود را در ایران آغاز کرد، این جشن را با حضور بیش از ۵۰۰ مهمان افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آسیانیوز؛ جشن ۲ ژوئن در تهران و در اقامتگاه تاریخی قاجاری متعلق به سفارت ایتالیا واقع در منطقه فرمانیه در شمال پایتخت برگزار شد.

سفیر پائولا آمادئی که در ماه مارس گذشته ماموریت خود را در ایران آغاز کرد، این جشن را با حضور بیش از ۵۰۰ مهمان که از میان اعضای جامعه ی کوچک اما پویای ایتالیایی از جمله مدرسه ایتالیایی «پیترو دلا واله» تهران، و همچنین مقامات ایرانی، اشخاص جامعه مدنی ایران، نمایندگان رسانه ها، صاحبین مشاغل، نمایندگان دنیای فرهنگ و هنر، هیئت های دیپلماتیک و نمایندگان سازمان های بین المللی انتخاب شده بودند، افتتاح کرد.
روز جمهوری

پس از پخش پیام ویدئویی جناب آنتونیو تایانی، معاون رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی ایتالیا به هموطنان ایتالیایی، سفیر آمادئی سخنرانی خود با محوریت ارزش های بنیادین قانون اساسی جمهوری ایتالیا ، به ویژه اصولی که بر آزادی و برابری، بدون تمایز جنسیتی، نژاد، زبان، مذهب، عقاید سیاسی و شرایط فردی و اجتماعی تأکید دارند، که امروزه همچنان به عنوان چراغی در جهان در جهت نفی جنگ اند، ایراد کرد.

ایتالیا در چارچوب اتحادیه اروپا و ناتو و امسال همچنین به عنوان ریاست دوره ای G۷ از گفتمان و چندجانبه گرایی به عنوان ابزار اساسی برای پیگیری صلح در خاورمیانه و جاهای دیگر حمایت می کند. سفیر در چارچوب روابط دوجانبه ایران را به گفت و گو حتی در مورد بحث برانگیزترین موضوعات دعوت کرد.

در طول مراسم مدعوین توانستند مجموعه‌ای از ویدیوکلیپ هایی درمورد برترهای ایتالیا در جهان را که توسط دفتر محلی ICE آماده شده بود، و همچنین نمایشگاهی از برخی از ویژه ترین نمونه های اشیاء طراحی معاصر ایتالیا توسط هنرمندانی ازجمله جانفرانکو فراتینی، میکله دِلوکی و انتزو ماری، که به طور ویژه در باغ تاریخی ایرانی رزیدنس با همکاری گروه رواق و به سرپرستی محمدرضا موحدی چیدمان شده بودند را تماشا کنند.

نظر شما