شناسهٔ خبر: 67013051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتقاد نماینده مجلس از وضعیت مسکن در کلانشهر اراک

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت مسکن در کلانشهر اراک گفت: وضعیت توسعه و ساخت و سازها و معماری در شان اراک نیست.

صاحب‌خبر -

نادرقلی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک با اشاره به وظایف استان در برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: امسال سال نخست برنامه هفتم توسعه است باید نظام مسائل و راهبرد شهرستان‌ها مشخص و برنامه‌ها ارائه شود و بدانیم اولویت‌های استان در برنامه هفتم چیست و به چه صورتی اجرا خواهد شد، راهبرد ما مسیر اجرایی شهرتان را مشخص می‌کند و تبع آن روش و استراتژی ما برای رسیدن به هدف تغییر پیدا خواهد کرد، بنابراین مدیران دستگاه‌های اجرایی باید روش رسیدن را مهندسی و تدبیر کنند و شهرستان، استان و کشور را به نتیجه مطلوب برسانند.

وی افزود: لازم است نظام مسائل شهرستان اراک به تفکیک بخش‌ها و روستاها استخراج و ارائه شود که تفکیک بخش‌های اساسی با موضوع اولویت شهرستان اراک چیست و بر اساس اولویت‌ها نمایندگان استان مسائل را در مجلس شورای اسلامی بررسی و پیگیری خواهند کرد. ما به عنوان نماینده مردم از مدیران اجرایی انتظار اجرای درست، به موقع و با کیفیت برنامه‌ها را داریم و بر این موضوع تاکید داریم، اقدامات خوبی تاکنون انجام شده، اما با دیدگاه آرمانی ما انجام نشده و فاصله زیادی تا جایگاه مطلوب وجود دارد و این فاصله باید جبران شود.

ابراهیمی تصریح کرد: اینکه به استناد منابع و امکانات کار کنیم هنر نیست، چرا که یک رباط هم می‌تواند این کارها را انجام دهد، بلکه باید در نبود و حداقل امکانات، وظایف و تکالیف با کیفیت بالا اجرا شود. اگر با شرایط اعتباری و قوانین و مقررات سخت و دست و پاگیر کار کنیم و خروجی مناسب داشته باشیم، نشان می‌دهد مدیر هستیم و اقدام و تفکر و برنامه داریم، بنابراین تقاضا داریم تیم مدیریتی طوری چیده شود که خلاقیت، نوآوری و راهبرد برای اجرای وظایف خود را داشته باشند.

هر چه سریع‌تر مشکل مسکن به ویژه پروژه 8 هزار و 100 واحدی حل و فصل شود

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت مسکن و گرانی آن در استان مرکزی به ویژه شهر اراک گفت: بحث مسکن از دیگر چالش‌های شهر اراک است، جلسات مختلفی به صورت هفتگی با مسئولان متولی این بخش داریم، اما روند اجرایی کند است و من به عنوان نماینده مردم مطالبه دارم و باید هر چه سریع‌تر مشکل مسکن به ویژه پروژه 8 هزار و 100 واحدی حل و فصل شود، گشایش صورت گرفته، اما کار کند پیش می‌رود و این روند در خور مردم کلان شهر اراک نیست و باید سریع‌تر رفع شود. 

ابراهیمی ادامه داد: بحث توسعه متوازن اراک و ساخت و سازها و معماری شهر اراک درخور کلانشهر اراک با قدمت تاریخی و نخستین شهر مهندسی ساز ایران نیست، شهری که با مهندسی خاص ساخته شده نباید با روش معماری و چیدمان شهری غلط به ناکجا آباد برود و باید برای این مسئله تدابیری اندیشیده شود.

وی گفت: ساخت بیمارستان ولیعصر (عج) افتخاری است که با زحمات و پیگیری رئیس جمهور شهید به نتیجه رسید، این طرح با همت تمام مدیران قبلی و فعلی و مدیران اجرایی بعد از 17 سال به نتیجه رسید و اواخر خردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید، ولی ای کاش برای بحث پارکینگ، رفت و آمد هم یک دقت و بزرگ پیش‌بینی صورت می‌گرفت، ضرورت دارد فرصت‌های به شدت مورد نیاز پیرامونی مانند پمپ بنزین به سرعت جابه‌جا شود، چرا که وجود پمپ بنزین یک مانع اساسی است،

ابراهیمی اضافه کرد: بحث دوم رفت و آمدهای مردم است که با روشی که در میدان ولیعصر اعمال شده و بحث ترافیکی آن منطقه سرسام آور خواهد شد و نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت، باید تدابیری برای رفت و آمد پرسنل، اعضای هیئت علمی، اطبا و مردم دیده شود، چنین ترافیکی برای رفت و آمد اورژانس یک مشکل اساسی ایجاد خواهد کرد و باید سریعا علاج بخشی در جابه‌جایی پمپ بنزین و ایجاد فرصت لازم برای پارکینگ وسایل نقلیه انجام شود.

سوءاستفاده شدید از اراضی بسیار ارزشمند حاشیه شهر اراک

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با قانون حفظ حقوق اراضی، گفت: اراضی بسیار ارزشمند حاشیه شهر به شدت مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند و تغییر کاربری اراضی به هیچ وجه قابل تحمل نیست، مدیران اداره برق، گاز و آب به هیچ عنوان اجازه‌ای برای واگذاری انشعاب به اراضی را ندارند، همچنین مسئولان ثبت اسناد حق ندارند به اینگونه اراضی حق مالکیت دهند.

وی افزود: حفظ کاربری اراضی یک قانون است، شهر اراک باغ شهر بوده در حالی که فرصت باغ شهر نابود شده و نباید بیش از این فرصت تولید در شهر اراک را از بین برد، حداقل برای شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان اجازه تغییر کاربری نمی‌دهیم و باید این موضوع تعیین تکلیف شود، مسئولان استان از جمله دادگستری، دادستان، جهاد کشاوری و غیره نباید اجازه دهند این مشکل گسترش پیدا کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه وحدت خوبی در بین نمایندگان استان برای عبور از مشکلات شکل گرفته به طوری که هشتمین جلسه مجمع نمایندگان استان روز پنجشنبه در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و این افتخار است که در هشتمین جلسه هفت نماینده استان با یکدیگر متفق القول بودند که این یک قوت بزرگی است و تقاضا دارم مدیران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران همه به سمت همگرایی حرکت کنند، برای تحقق این مهم در مجمع نمایندگان با یکدیگر هم عهد شدیم که همگرایی را آغاز کنیم و بنده و سید محمد جمالیان به عنوان نمایندگان اراک، خنداب و کمیجان به طور حتم در حل مسائل مربوطه هم فکری و تبادل نظر خواهیم داشت.

حتما باید فرودگاه اراک راه‌اندازی شود

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر راه‌اندازی فرودگاه اراک، افزود: شهری که فرودگاه نداشته باشد محکوم به فنا است، حتما باید فرودگاه اراک راه‌اندازی شود در این راستا باید فرصت‌هایی ایجاد شود تا شرکت‌هایی مستقر شوند، چرا باید بعد از چهل سال زائران استان از تهران پرواز داشته باشند؟ چرا همه استان‌ها از این فرصت استفاده می‌کنند، اما استان مرکزی از این فرصت استفاده نمی‌کند، باند پروازی ما باند هواپیماهای پهن پیکر است و مشکلی برای تردد وجود ندارد و باید از این فرصت استفاده شود.

ابراهیمی با اشاره به موضوع ورود سرمایه و سرمایه‌گذار در استان خاطرنشان کرد: مشکل ما در حرکت به سمت جهش تولید، همگرایی تامین سرمایه و سرمایه‌گذاری است، باید برای ورود سرمایه‌گذار در استان تدابیری اندیشیده شود، چرا که منابع دولتی اجازه نمی‌دهند انتظارات مردم در استان پاسخ داده شود به ویژه با عدم تخصیصات، بنابراین مسئولان استان و فرماندارن موظف هستند زمینه‌سازی و فرصت تسهیل لازم برای سرمایه‌گذاری را فراهم کنند.

انتهای پیام/711/

نظر شما