شناسهٔ خبر: 67012712 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

آغاز هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ با باخت پنجم

قطار شکست‌ها به توکیو رسید؛ گرفتن یک ست از ژاپن آرزو شد! / ضربه پنجم بر کمر تیم پائز با شمشیر سامورایی

تیم ایران بار دیگر به رقیب دیرینه آسیایی‌اش باخت. فاصله فنی تیم پائز با میزبان، بسیار زیاد بود و در مجموع راحت به سامورایی باختیم تا اختلاف سطح در قاره بیش از قبل شود. والیبال ایران از المپیک دور و دورتر شد و با ۵ باخت حرفی برای گفتن ندارد

صاحب‌خبر -

قطار شکست‌ها به توکیو رسید؛ شمشیر بُرنده سامورایی در ایستگاه پنجم / شاهکار پائز ادامه دارد

هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ هم برای تیم ملی والیبال ایران با شکست شروع شد؛ باخت پنجم در فصل جدید مسابقات!

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ملی والیبال ایران در آغاز هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه سه‌شنبه، پانزدهم خرداد به مصاف ژاپن میزبان هفته دوم رفت و با حساب سه بر صفر با نتایج ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۷ شکست خورد.  

ترکیب ابتدایی تیم ایران: محمدطاهر وادی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور و آرمان صالحی 

سرمربی: مائوریسیو موتا پائز

ترکیب ابتدایی تیم ژاپن: آکاهیرو یامائوچی، یوکی ایشیکاوا، ماساهیرو سکیتا، یوجی نیشیدا، ران تاکاهاشی، تایشی اونودرا و توموهیرو اوگاوا

سرمربی: فیلیپ بلین

تیم ایران که برای تغییر روند بازی‌ها و کسب اولین پیروزی به توکیو رفته بود، در مصاف اول هفته دوم باید بازی حیثیتی درون قاره‌ای مقابل ژاپن را مقابل چشم تماشاگران میزبان به سود خود تمام  می‌کرد اما حتی یک ست هم در سالن شهر کوکورا نگرفت.

تیمی که آخرین پیروزی‌اش به ۷ ماه قبل برمی‌گردد؛ امروز نشان داد قهرمانی در هانگژو به دلیل عدم اعزام تیم اصلی ژاپن به بازی‌های آسیایی بود، نه پرشدن فاصله فنی بین والیبال دو کشور.

وعده‌های کادرفنی جدید و فدراسیون بحران‌زده ، فعلا پوچ و بی‌اثر است و با این دست فرمان نمی‌شود روی بردی در هفته دوم هم حساب باز کرد، حتی مقابل بلغارستان!

روحیه ترکیب استارت ایران خوب بود اما هرچه به پایان مسابقه نزدیک شدیم، تیم پائز نشان داد از لحاظ تاکتیکی چندان توجیه نشده است. 

ایران در ست اول نمایش بهتری از بازی‌های هفته نخست داشت اما ژاپنی‌ها در حمله عملکرد بهتری داشتند و با کسب ۲۰ امتیاز قدرت خود را نشان دادند. تیم ایران در آیتم حمله ۱۴ پوئن کسب کرد، اما در دفاع و سرویس بهتر از حریف بود و چهار امتیاز سرویس و دو امتیاز دفاع به دست آورد. 

ایران در امتیازات نهایی چهار امتیاز پیاپی گرفت و اختلاف امتیاز را کم کرد اما بازی همچنان ۲۳ بر ۲۲ به سود ژاپن بود. شاید اگر عقب ماندگی اواسط گیم نبود، این ست با برد ایران تمام می‌شد. ژاپن این ست را در نهایت ۲۵ بر ۲۳ برنده شد. ایران در ست نخست نمایش بهتری نسبت به بازیهای هفته قبل خود داشت و خیلی‌ها را مقابل تیم چهارم جهان امیدوار کرد‌.

ست دوم نیز با رقابت نزدیک دو تیم به گونه‌ای پیگیری شد که تا امتیاز ۱۸ امکان پیش‌بینی برنده بازی وجود نداشت. اونودرا امتیاز پانزدهم را پس از یک رالی برای ژاپن گرفت و پس از آن هم داور خطای آرایش تیمی ایران را گرفت تا حریف ۱۶ بر ۱۴ پیش بیفتد. بار دیگر بازی در امتیاز ۱۶ برابر شد. ایشیکاوا و تاکاهاشی دو امتیاز پیاپی برای تیم خود گرفتند تا ژاپن ۲۰ بر ۱۸ جلو بیفتد و پائز وقت استراحت درخواست کند. ژاپن اختلاف امتیاز خود را بیشتر کرد. در ادامه ژاپن چهار پوئن متوالی به دست آورد و پائز هم مجبور به گرفتن وقت استراحت فنی شد. در نهایت ژاپنی‌ها در ست دوم ۲۵ بر ۲۲ فاتح میدان شدند تا از نظر ست شماری دو بر صفر جلو بیافتند. برتری دریافت حریف شرقی، تیم ایران را ناامید کرد.

در ست دوم باز هم ژاپن (۱۶ پوئن) در حمله عملکرد بهتری نسبت به ایران (۱۴ امتیاز) داشت اما تیم ایران برتری در آیتم دفاع را حفظ کرد و سه امتیاز دیگر به دست آورد.

در ست سوم؛ ضعف دریافت در زمین ایران باعث شد تا اختلاف امتیاز زیاد شود و ژاپن ۱۲ بر ۷ تیم برتر میدان باشد. پائز دوتعویضه انجام داد و بربست و اسفندیار را به زمین آورد تا اختلاف امتیاز را جبران کند. ایشیکاوا سرویس زد که هیچکدام از بازیکنان ایران آن را دریافت نکردند و بازی ۱۹ بر ۱۴ به نفع ژاپن پیش رفت. در ادامه بازیکنان تعویضی ایران هم نتوانستند کمک کنند تا ژاپن ۲۵ بر ۱۷ برنده شود و بازی را ۳-۰ به سود خود کند و هفت هزار تماشاگر حاضر در سالن جشن پیروزی بگیرند.

قطار شکست‌ها به توکیو رسید؛ شمشیر بُرنده سامورایی در ایستگاه پنجم / شاهکار پائز ادامه دارد

صالحی امتیازآورترین بازیکن دیدار ایران با ژاپن

میثم صالحی عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار ایران و ژاپن در هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 2024 را به دست آورد.

 

این دیدار چهل و هفتمین دیدار دو تیم ایران و ژاپن در طول تاریخ بود که بیست و هشتمین پیروزی را برای ژاپن به همراه داشت. دیوید فونتس فرناندز از اسپانیا به عنوان داور اول و لئو جیانگ از چین به عنوان داور دوم، قضاوت این بازی را برعهده داشتند.

مردان والیبال ایران از ساعت ۶:۳۰ دقیقه روز پنج‌شنبه ۱۷ خرداد در ششمین بازی خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به مصاف برزیل پرافتخارترین تیم جهان می‌رود.

دیدارهای این هفته لیگ ملت ها در شهر کوکورا ژاپن آغاز شد و تیم‌های برزیل و لهستان قبل از دیدار ایران به ترتیب موفق به شکست آلمان و بلغارستان شدند.

قطار شکست‌ها به توکیو رسید؛ گرفتن یک ست از ژاپن آرزو شد! / ضربه پنجم بر کمر تیم پائز با شمشیر سامورایی

نظر شما