شناسهٔ خبر: 67012540 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ممانعت از سفر و ضبط پاسپورت تحلیلگر آمریکایی هنگام سفر به روسیه

اسکات ریتر: هنگامی که در حال سوار شدن به پروازم از نیویورک بودم، سه افسر مرا کنار کشیده و پاسپورتم را ضبط کردند. گفتند دستورات وزارت خارجه است. اطلاعات بیشتری ارائه نشد. در نهایت کیف‌هایم را از هواپیما خارج کرده و من را به بیرون از فرودگاه مشایعت کردند.

صاحب‌خبر -

دولت آمریکا از سفر "اسکات ریتر" افسر سابق اطلاعاتی نیروی دریایی و بازرس سابق تسلیحاتی سازمان ملل به روسیه جلوگیری کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، ماموران دولتی آمریکا بامداد امروز مانع سوار شدن "اسکات ریتر" به هواپیما هنگام سفر به روسیه شده و پاسپورت او را توقیف کردند.

قرار بود ریتر به عنوان سخنران مهمان در "مجمع اقتصادی سالانه سن پترزبورگ" شرکت کند. 

ریتر درباره این رویداد به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت:" هنگامی که در حال سوار شدن به پروازم از نیویورک بودم، سه افسر مرا کنار کشیده و پاسپورتم را ضبط کردند. وقتی علت را پرسیدم گفتند دستورات وزارت خارجه است. اطلاعات بیشتری ارائه نشد. در نهایت کیف‌هایم را از هواپیما خارج کرده و من را به بیرون از فرودگاه مشایعت کردند."

ممانعت از سفر و ضبط پاسپورت تحلیلگر آمریکایی در فرودگاه نیویورک

خبرگزاری تاس روسیه با اشاره به این اقدام دولت آمریکا نوشت: وزارت امور خارجه ایالات متحده در مورد این واقعیت که اسکات ریتر از پرواز نیویورک به استانبول خارج شد، اظهار نظری نمی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به تاس گفت: ما نمی توانیم در مورد وضعیت گذرنامه یک شهروند خصوصی آمریکایی اظهار نظر کنیم.

ریتر پیشتر به خبرگزاری تاس گفته بود که قصد دارد از طریق ترکیه به روسیه پرواز کند و قرار بود از فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی نیویورک به مقصد استانبول پرواز کند و از آنجا به روسیه برود. 

ریتر خاطرنشان کرد که دلیلی به او ارائه نشده است که چرا مقامات آمریکایی اجازه ندادند او از کشور خارج شود و فقط گفت که این کار به دستور وزارت خارجه انجام شده است.

مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در تاریخ 5 تا 8 ژوئن 2024 ( 16 تا 19 خرداد 1403) برگزار می شود. 

اسکات ریتر از کارشناسان آمریکایی در موضوعات سیاسی، نظامی و استراتژیک است. تحلیل های او درباره بحران های بین المللی از جمله جنگ اوکراین و جنگ غزه کاملا با دیدگاه ها و تحلیل های جریان اصلی رسانه ای در غرب متفاوت و بعضا متضاد است.

 

نظر شما