شناسهٔ خبر: 67012244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

انقلاب اسلامی ریشه در تاریخ اسلام دارد

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انقلاب اسلامی ریشه در تاریخ اسلام دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، حجت الاسلام نوفرستی ظهر امروز - سه شنبه پانزدهم خرداد- در مراسم شصت و یکمین سالروز قیام ۱۵ خرداد با بیان اینکه نهضت انقلاب اسلامی ریشه در تاریخ اسلام دارد اظهارکرد: پیامبر در مکه همه سختی ها و مشکلات را تحمل کرد و با وجود مهاجرین و انصار حکومت اسلامی را در مدینه تشکیل داد.

وی گفت: بعد از رحلت پیامبر اسلام به دلیل مشکلاتی که ایجاد شد، مردم لیاقت تشکیل حکومت اسلامی را پیدا نکردند جز در مدت محدودی که حضرت علی (ع) اداره حکومت اسلامی را به دست گرفت و حادثه کربلا ضربه سنگینی بر حکومت اسلامی وارد کرد.

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: با روی کار آمدن بنی عباس و بنی امیه حکومت اسلامی از مسیر اصلی خود منحرف شد زیرا آنها حکومت را غصب کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه ما مدیون امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و فرزندان امام هفتم هستیم، خاطر نشان کرد: پیامبر (ص) به سلمان فارسی فرموده اند: ای سلمان در آخر الازمان مردم قوم تو قیام می کنند و در حدیثی از امام موسی بن جعفر (ع) هم آمده که مردی از قم قیام می کند و مردم گرد او جمع می شوند.

وی تصریح کرد: عنصر سوم در هر قیام مردم هستند و امام (ره) فرموده اند: که مردم ما از مردم حجاز و کوفه بهتر هستند.

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: امام (ره) بعد از حادثه ۱۵ خرداد که در آن ۱۵ هزار نفر شهید شدند، فرمودند :۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم.

وی متذکر شد: تشکیل بسیج و نیروی قدس برای زمینه سازی ظهور امام زمان (ع) به فرمان امام خمینی (ره) عملی شد و امروز نه تنها جبهه بزرگ مقاومت در جهان اسلام شکل گرفته است بلکه به گفته مقام معظم رهبری دانشجویان آمریکایی هم به جبهه مقاومت پیوسته اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شهادت آیت الله رییسی مصیبت بزرگی به خصوص برای مردم خراسان جنوبی بود، افزود: تبعیت از ولایت از افتخارات شهید جمهور است و امروز این شهدای عزیز الگوی برای ما هستند و هرگاه کسی خدایی فکر و عمل کند، به شهادت می رسد.

نظر شما