شناسهٔ خبر: 67012240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد

درخواست کمک خوزستان برای تامین تجهیزات مهار آتش در جنگل‌ها

دلال آلبوشهبازی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به حریق مجدد پارک ملی کرخه، از درخواست کمک از سوی این اداره‌کل برای تامین تجهیزات به منظور مهار آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و مناطق حفاظت‌شده خوزستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

داود میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع دوباره آتش‌سوزی در پارک ملی کرخه اظهار کرد: از غروب روز گذشته (۱۴ خردادماه) شاهد وقوع آتش‌سوزی در ۴۰ هکتار از جنگل‌های پارک ملی کرخه هکتار بودیم.

وی افزود: با همکاری محیط‌بانان، دهیاری، فرمانداری، شهرداری و اهالی روستای خضیر پس از پنج ساعت تلاش، آتش حدود ساعت ۲۲ مهار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در پی این آتش‌سوزی حدود ۲۵ هکتار از این جنگل در آتش سوخت. 

بیشتر در این باره: 

آتش سوزی پارک ملی کرخه در استان خوزستان  

مهار آتش سوزی در پارک ملی کرخه - استان خوزستان 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال پارک ملی کرخه بارها دچار آتش‌سوزی شده است، افزود: بخشی از این آتش‌سوزی‌ها به علت سرایت آتش از مزارع کشاورزی در پی آتش زدن کاه و کلش و بخش عمده‌ای ناشی از عوامل انسانی بوده است.

‌میرشکار با اشاره به درخواست کمک از سوی اداره‌کل محیط زیست خوزستان برای تامین تجهیزات به منظور مهار آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و مناطق حفاظت‌شده خوزستان عنوان کرد: آقای سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر موضوع آتش‌سوزی پارک کرخه بود و معاونان خود را بسیج کرد تا اعتبارات مورد نیاز در این زمینه را برای خوزستان در نظر بگیرد.

وی بیان کرد: همچنین استانداری خوزستان پیگیر تامین تجهیزات مورد نیاز در مناطق پر استرس آتش‌سوزی ‌هستند. 

به گزارش ایسنا، روز پنچشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۳ هم قسمتی از جنگل‌های کرخه در جنوب غربی شوش واقع در استان خوزستان طعمه حریق شد که توسط محیط بانان پارک ملی کرخه و مردم محلی این آتش سوزی مهار شد.

خشکسالی، عوامل انسانی، آتش زدن کاه کلش مزارع گندم توسط کشاورزان، عوامل اصلی آتش سوزی در جنگلهای کرخه است. پیش از این رئیس پارک ملی کرخه گفته بود امسال ۱۵ مورد آتش سوزی در این منطقه رخ داده و تقریبا ۶۵ هکتار طعمه حریق شده است. 

پارک ملی کرخه زیستگاه اصلی گوزن زرد ایرانی است. 

انتهای پیام 

نظر شما