شناسهٔ خبر: 67012014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی برداشت ۱۴ هزار تن گندم از مزارع سرخس

با پیش بینی برداشت ۱۴ هزار تن گندم از مزارع سرخس امسال در این مزارع، ۳۰ درصد برداشت افزایش خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

پیش بینی برداشت ۱۴ هزار تن گندم از مزارع سرخس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرجهاد کشاورزی سرخس گفت: برداشت گندم امسال در این شهرستان ۱۴ هزارتن خواهد بود که در مقایسه با پارسال ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.
محمد علی رهنما با اشاره به آغاز فعالیت دو مرکز خرید گندم در سرخس افزود: تاکنون بیش از ۳هزارو ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان به قیمت هر کیلو ۱۷ هزارو ۵۰۰ تومان خریداری شده  است و این خرید همچنان ادامه دارد.

محمودی با بیان این که سرخس از قطب‌های تولید گندم دیم وآبی  خراسان رضوی  به شمار می‌رود گفت:سطح اراضی  آبی این شهرستان بیش از ۱۸ هزا. ر هکتار است که امسال ۵ هزار ۶۰۰ هکتار را مزارع گندم به خود اختصاص داده است.
وی بارندگی‌های رگباری و سیلاب‌های  بهار امسال را از عوامل خسارت به مزارع گندم برشمرد وافزود:از آنجا که محصول گندم در مرحله خوشه کامل بود، این باران‌ها موجب خوابانیدگی خوشه‌ها شدبطوری که در بعضی از مزارع ۴۰ تا ۷۰ درصد خسارت به بار آورد

مدیر جهادکشاورزی سرخس گفت: دیم زار‌های شهرستان به علت خشکسالی متوالی و نبود بارندگی لازم در پاییز وزمستان پارسال زیر کشت نرفته است  و ۳۰ هزار هکتار دیم زار‌های شهرستان  عملا باز دهی ندارد.

نظر شما