شناسهٔ خبر: 67011782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

ملت ایران مقتدرانه در مقابل زیاده خواهی های استکبار ایستاده است

رشت - ایرنا- استاندار گیلان با بیان اینکه امروز خون شهیدانی همچون سید یونس رودباری به ثمر نشسته است، گفت: ملت ایران همواره عزتمندانه و مقتدرانه در مقابل زیادی خواهی‌های استکبار و دشمنان ایران و اسلام ایستاده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و شهادت آیت الله یونس رودباری نخستین شهید نهضت انقلاب اسلامی در جمع مردم رودبار در مصلی این شهر افزود: چراغی که توسط شهید سید یونس رودباری روشن شد هیچ وقت خاموش نخواهد شد؛ چرا که نهضت امام و قیام ۱۵ خرداد با قیام عاشورا پیوند ناگسستنی دارد و تداوم خواهد یافت.
وی با بیان اینکه فلسفه قیام عاشورا برای نظام جمهوری اسلامی کامل تبیین شده است، گفت: از سال ۴۲ حرکت عدالت خواهانه ملت ایران و مبارزه با استکبار مبتنی بر قیام عاشورا آغاز شده است.
وی با بیان اینکه پیچ‌های سخت تاریخی بسیاری این ملت از سال ۴۲ پشت سر گذرانده است، افزود: امام (ره) در تبعید هم دست از مبارزه برنداشت و در بهمن سال ۵۷ وارد ایران شد و ۲۲ بهمن ماه (۱۰ روز بعد) مبارزات به پیروزی انقلاب و برقراری حکومت شکوهمند اسلامی انجامید.
استاندار گیلان گفت: انقلاب اسلامی با تکیه بر آرای مردم، وحدت کلمه، استعانت از خداوند و برپایه احکام و ارزش های اسلام و قرآن به پیروزی رسید.
نماینده عالی دولت در گیلان افزود: توجه به مردم و آرای مردمی از آرمان‌های امام (ره) نشات می‌گیرد.
وی عدم اعتماد مردم به رسانه‌ها و دولت‌های بیگانه را از دستاوردهای قیام ۱۵ خرداد دانست و گفت : استکبار در مقاطع مختلف در مقابل استقلال طلبی ملت و نظام جمهوری اسلامی به مبارزه برخاسته یا از دشمنان ما حمایت کرده اند.
استاندار گیلان، اسلام خواهی را از دیگر دستاوردهای مهم پانزدهم خرداد ۴۲ دانست و افزود: بهای جمهوریت و اسلامیت، خون شهدا است.
وی با بیان اینکه شهدا ماموریت داشتند و ماموریت ما هم بر اساس مبانی اعتقادی مان مشخص است، خاطر نشان کرد: شهدا برای ما عزت و آبرو به ارمغان آوردند و باید قدر آنها را دانسته و مسیرشان را ادامه دهیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه تمامی سختی ها را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همچون تحریم های دارویی، ایجاد اغتشاشات در سال های مختلف پشت سر گذراندیم، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی هم اینک با هدایت مقتدرانه رهبر معظم انقلاب موانع را بر می دارد و به مسیر خود با قدرت ادامه می دهد.
استاندار گیلان همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد : رئیس جمهوری انتخاب کنید تا به مردم خدمت کند و در آینده مردم از وی راضی باشند چرا که رضای خداوند به عنوان مشیت و تصمیم الهی است.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قرار دادن تسلیحات در اختیار رژیم صهیونیستی و ریختن بمب بر سر مردم غزه توسط این رژیم و سکوت استکبار و نظام بین الملل در مقابل این جنایات گفت: ما اگر موضوع فلسطین را در دستور کار قرار ندهیم نمی‌توانیم بگوییم بر اساس ارزش‌های شهدا و آرمان‌های امام راحل حرکت می‌کنیم.

شهید سید یونس حسینی آغوزبنی در سال ۱۳۱۱ در روستای آغوزبن از توابع شهرستان رودبار در خانواده ای کشاورز و متدین چشم به جهان گشود. سید یونس ابتدا به حوزه علمیه قزوین رفت و پس از مدتی به حوزه علمیه قم عزیمت نمود. پس از آن به حوزه علمیه مشهد رفت و سپس به حوزه علمیه قم بازگشت. بازگشت وی مصادف با اتفاقات سال ۱۳۴۲ و قیام علیه رژیم استبدادی پهلوی بود. شهید رودباری در حمایت از بیانات امام راحل علیه شاه، توسط ایادی رژیم پهلوی مجروح شد و بر اثر شدت جراحات وارده به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

برچسب‌ها:

نظر شما