شناسهٔ خبر: 67011743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهید سعید آبیار فرزند ری نام خود را در کاروان شهدای مدافع حرم ثبت کرد

شهر ری - ایرنا - پاسدار شهید سعید آبیار فرزند شهرستان ری که نام خود را در کاروان شهدای مدافع حرم ثبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، پاسدار رشید اسلام سعید آبیار از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که بامداد دیروز دوشنبه در حمله هوایی دشمن صهیونیستی به اطراف شهر حلب در شمال سوریه به شهادت رسید.

شهید سعید آبیار فرزند ری نام خود را در کاروان شهدای مدافع حرم ثبت کرد

سعید آبیار اهل شهرستان ری سال ۱۳۵۱ از پدری کشاورز و مادری خانه دار از یک خانواده ۵نفر متولد شد . وی متاهل و دارای سه فرزند دختر است.

سرهنگ روح اله قنبری فرمانده سپاه ناحیه ری گفت : در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حلب ، سعید آبیار از مستشاران سپاه پاسداران در سوریه به شهادت رسید.

وی افزود : سعید آبیار فرزند ری و اهل روستای زیوان بخش فشافویه در حمله شب گذشته جنگنده های رژیم صهیونیستی به حلب سوریه ، نام خود را در جمع کاروان شهدای مدافع حرم ثبت کرد.

سرهنگ قنبری ادامه داد : مادر شهید اهل روستای کلین و پدر او اهل روستای زیوان از بخش فشافویه شهرستان ری میباشد .

وی در پایان خاطرنشان کرد : شهید آبیار ، در ایام محرم و در جمع عزاداران روستای کلین به خدمت رسانی به سوگواران اباعبدالله و آشپزی برای اهل بیت (ع) مشغول می شد و قطعا این مصیبت برای مردم ری و به ویژه اهالی حسن آباد فشافویه ، بسیار سخت و جانسوز خواهد بود.

تشییع در حرم حضرت زینب سلام الله علیها 

پیکر شهید سعید آبیار که در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به حلب به شهادت رسید در حرم حضرت زینب (س) تشییع شد.

امروز سه شنبه پاسدار رشید اسلام سعید آبیار در حرم حضرت رقیه سلام الله علیها تشییع شد

شهید سعید آبیار فرزند ری نام خود را در کاروان شهدای مدافع حرم ثبت کرد

تشییع کنندگان با ذکر مصائب اهل بیت (ع)، نوحه سرایی کردند و سینه زدند و تاکید کردند که راه شهیدان مدافع حرم تا نابودی جبهه استکبار و صهیونیسم ادامه خواهد داشت.

 مراسم تشییع شهید مدافع حرم حاج سعید آبیاری در جوار مرقد مطهر عابده آل علی (ع) حضرت زینب کبری نیز برگزار شد و پس از زیارت وداع، پیکر پاک شهید والا مقام به کشورمان انتقال داده می شود.

ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر این حمله که در ساعت ۲۰ دقیقه بامداد دوشنبه انجام شد، ۱۷ نفر شهید و ۱۵ تن زخمی شدند و این حمله خسارت‌هایی نیز در پی داشت.

در بیانیه ارتش سوریه آمده است: دشمن صهیونیستی، حمله‌ای را از سمت جنوب شرق حلب انجام داد و نقاطی را در اطراف این شهر هدف قرار داد.

منابع خبری نیز اعلام کردند که جنگنده‌های دشمن صهیونیستی، یک کارخانه ذوب مس در شهرک حیان واقع در شمال غرب استان حلب سوریه را هدف قرار دادند.

شهید سعید آبیار فرزند ری نام خود را در کاروان شهدای مدافع حرم ثبت کرد

سرهنگ پاسدار علی اصغر شهیری، فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله جنوب شهرستان ری، شهادت پرافتخار سعید آبیار، مستشار نظامی سپاه پاسداران در سوریه را تبریک و تسلیت گفت.

سرهنگ شهیری افزود: بخش فشافویه بار دیگر بوی عطر شهید و شهادت به خود گرفت بسم الله الرحمن الرحیم «من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا» سوره احزاب، آیه ۲۳ ایثار و از خودگذشتگی زیبنده انسان های فداکار و جان برکفی است که همواره در جهت رسیدن به معبود برای خدمت به مردم تلاش و مجاهدت می نمایند و در این راه از سلامت و جان خود می گذرند تا همچون مجاهد فی سبیل الله برای عزت و سربلندی کشور تلاش نمایند.

وی ادامه داد: شهادت مرد شجاع، مؤمن و خستگی ناپذیر جبهه‌های مبارزه با استکبار ، شهید سعید آبیار ، در حین انجام مأموریت مستشاری در محور مقاومت توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی را به محضر مبارک رهبر معظّم انقلاب و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، فرماندهان و سایر همرزمان گرامی، خانواده معزز ایشان و مردم شهید پرور شهرستان ری به ویژه بخش فشافویه و روستاهای زیوان و کلین، تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

شهید سعید آبیار فرزند ری نام خود را در کاروان شهدای مدافع حرم ثبت کرد

تبریک و تسلیت امام جمعه فشافویه

سید حسین امیری امام جمعه حسن آباد فشافویه در پی شهادت شهید سعید آبیار گفت : وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ شهیدان مدافع حرم، مظهر اقتدار، عزت و سربلندی اسلام و کشور هستند کسانی که صحنه های زیبایی از جانفشانی و شهادت طلبی را تداوم بخشیده اند.

وی افزود: خبر شهادت شهید مدافع حرم، پاسدار رشید اسلام سعید آبیار فرزندی از دیار فشافویه ، در دفاع از حریم اهل بیت (ع) دردی آمیخته با غرور و افتخار را در دل‌هایمان نهاد. ️اینجانب شهادت این مدافع پاکباخته حریم اهل بیت ع را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم متدین و شهیدپرور فشافویه به‌ویژه خانواده این شهید والا مقام تبریک و تسلیت گفته از درگاه خداوند متعال برای آن شهید سرافراز، علو درجات، برای همرزمان غیورش، صبر و سرافرازی و برای بازماندگان محترم، شکیبایی و اجر الهی مسألت دارم.

بخشدار فشافویه

هادی حسین خانی در پی شهادت سعید آبیار گفت: سلام خدا بر وجود تابناک دلاور مردانی که از هستی خود گذشتند تا عزت اسلام، اقتدار انقلاب اسلامی و استقلال ایران اسلامی حفظ شود و حریم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از لوث وجود اهریمنان پاک بماند و به راستی که شهدای مدافع حرم، شاگردان حقیقی مکتب آل الله علیهم السلام هستند.

وی افزود: خبر شهادت فرزند فشافویه "سعید آبیار" که در جریان حمله رژیم غاصب و سفاک صهیونیستی به سوریه به تبار عاشورائیان پیوست، دردی آمیخته با غرور و افتخار را به دلهامان چیره کرد و در این میان قدردان رشادت های این شهید والامقام هستیم که با خون پاک خود، یکبار دیگر نام بخش فشافویه را در آسمان ایثار و شهادت بلندآوازه کرد.

اینجانب شهادت شهید مدافع حرم "سعید آبیار" را به محضر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله ‌العالی)، خانواده معزز و محترمشان و عموم مردم شهید پرور بخش فشافویه بویژه اهالی متدین روستاهای کلین و زیوان تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان برای آن شهید عزیز، همنشینی با شهدای کربلا و برای بازماندگانش صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

پیکر مطهر شهید سردار سعید آبیار فرزند فشافویه پس از تشییع در حرم حضرت رقیه وارد کشور می‌شودو تا روز تشییع و تدفین پیکر این عزیز در ستاد معراج شهدا تهران نگهداری می شود.

تشییع پیکر شهید آبیار در شهر حسن آباد

سرهنگ روح الله قنبری فرماندهی ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم (ع) از برگزاری آیین وداع و تشییع پیکر مطهر شهید سعید آبیار در شهر حسن آباد خبر داد .

سرهنگ قنبری اعلام کرد : روز چهارشنبه ۱۶ خردادماه از ساعت ۱۷ از مقابل خیابان شهید شریفی حسن آباد آیین وداع و تشییع پیکر شهید آبیار بر روی دستان امت شهید پرور و ولایت مدار فشافویه تا مصلی و مراسم وداع برگزار خواهد شد و روز  پنجشنبه از مقابل امام زاده عبدالله سه راه ورامین به سمت حرم حضرت عبدالعظیم تشییع خواهد شد.

نظر شما