شناسهٔ خبر: 67011000 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

در سفر عبدالملکی به منطقه آزاد ارس صورت گرفت؛

افتتاح ۲ پروژه عمرانی و صنعتی به ارزش ۲۵۲۰ میلیارد در ارس/ گام‌های بزرگ منطقه آزاد ارس برای توسعه عمرانی و افزایش تولید

در سفر نماینده ویژه رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به ارس ۳ کیلومتر از جاده جلفا-مرند به بهره‌برداری رسید و یک واحد تولیدی دیگر افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، تراب محمدی ظهر یکشنبه در آیین افتتاح ۳ کیلومتر از باند دوم جاده جلفا - مرند با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار، اظهار داشت: اگر این جاده از ابتدای تشکیل منطقه آزاد ارس احداث و به بهره‌برداری می‌رسید، بسیاری از مشکلات موجود تا به امروز حل شده بود.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد ارس دارای ظرفیت‌های فراوانی است، گفت: ظرفیت گردشگری موجود در این منطقه به تنهایی برای پیشرفت و توسعه آن کافی است. باتوجه به وجود سه محدوده خداآفرین، نوردوز و جلفا در این منقطه، تقویت راه‌های ارتباطی باعث می‌شود گردشگران زیادی در این منطقه حضور پیدا کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در این منطقه صنایع بزرگی ایجاد شده و در حال احداث است، نیازمند راه ارتباطی هستیم که بخشی از آن به طول ۳ کیلومتر توسط سازمان منطقه آزاد ارس در دست ساخت بوده و امیدواریم ۷ کیلومتر باقی مانده نیز سریعاً تعیین تکلیف شود.

افتتاح ۲ پروژه عمرانی و صنعتی به ارزش ۲۵۲۰ میلیارد در ارس/ گام‌های بزرگ منطقه آزاد ارس برای توسعه عمرانی و افزایش تولید

محمدی جاده تبریز-جلفا را یکی از کریدورهای مهم کشور دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه کریدور استراتژیک ارس به این جاده متصل خواهد شد، نیازمند احداث ۷ کیلومتر بعدی نیز هستیم تا میزان تصادفات نیز کاهش پیدا کند.

وی در پایان بر اصلاح نقاط حادثه‌خیز در مسیر مرند و تبریز تاکید کرد و بیان داشت: اهالی، گردشگران و سرمایه‌گذاران خواهان تردد با آسودگی خاطر و ایمنی رفت و آمد هستند و امیدواریم روند پیشرفت و توسعه منطقه و شهرهای موجود در مسیر ادامه یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما