شناسهٔ خبر: 67010414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس سازمان انرژی اتمی:

در برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم

رئیس سازمان انرژی اتمی: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی روز سه‌شنبه در بدو ورود به چهارمحال و بختیاری در فرودگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: جلسه شورای حکام از روز گذشته شروع شده است، آژانس بین المللی انرژی اتمی هر سه ماه یک بار به شورای حکام و ۶ ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل گزارشی درباره فعالیت هسته‌ای ایران ارائه می‌دهد و موضوع انطباق یا عدم انطباق فعالیت هسته‌ای ایران با برجام محور اصلی گزارش است.

وی افزود:  گزارش هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است،‌ بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

اسلامی تصریح کرد: در بخش پادمان یک روال طبیعی برابر ضوابط پادمان و NPT داریم و آژانس در ایران مستقر است و بازرسی‌های خود را انجام می‌دهد و براساس همین ضوابط ، کار جریان دارد و هیچ موقع متوقف نبوده است و متوقف نخواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بخش دوم برجام است، طبیعی است که در این بخش طرفینی وجود دارد که تعهداتی داشته‌اند و به آن عمل نکرده‌اند به ویژه آمریکا که به تعهداتش عمل نکرد و از برجام خارج شد و اجازه نداد دیگران با ایران همکاری کنند.

به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی، جمهوری اسلامی ایران طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام به تعهدات خود عمل می‌کند و هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی‌پذیرد.

به گزارش ایلنا معاون رئیس‌جمهور برای بازدید از پرتو دهی گاما و شرکت در مراسم یاد بود امام راحله و شهدای خدمت به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما