شناسهٔ خبر: 67010369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولد ۲ رأس مرال ایرانی در شهرستان آستارا

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرد: ۲ رأس مرال ایرانی در پناهگاه حیات وحش لوندویل شهرستان آستارا در سلامتی کامل متولد شدند.

صاحب‌خبر -
<div id="video-display-embed-code_11182793"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4251305/11182793?width=600&height=350"></script></div>

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حمزه عشوری گفت: ۲ راس از مرال‌های آبستن موجود در پناهگاه حیات وحش لوندویل شهرستان آستارا، با موفقیت زایمان کرده و در حال حاضر، حال عمومی بچه مرال‌ها و مادرانشان مساعد است.

وی افزود: در پناهگاه لوندویل، ۱۴ رأس مرال نگهداری می‌شود که با تولد این بچه مرال‌ها تعداد آن‌ها به عدد ۱۶ راس رسید که ۱۱ راس آن‌ها نر و ۵ راس آن‌ها هم ماده هستند.

عشوری گفت: یکی دیگر از مرال‌های ماده موجود در این پناهگاه نیز آبستن است که به زودی زایمان می‌کنند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: از سال ۸۵، بخشی از این پناهگاه، برای زندگی مرال‌ها آماده و تاکنون چندین راس از این گونه بومی در این منطقه رهاسازی شده است که نیرو‌های یگان حفاظت به صورت شبانه روزی از آن‌ها حفاظت می‌کنند.

مرال، در زبان محلی به گاو کوهی و گوزن قرمز شهرت دارد و یکی از بزرگترین نوع گونه گوزن‌ها محسوب می‌شود که در مناطق مختلف جنگلی کشور و گیلان زندگی می‌کند و به دلیل شکار بی‌رویه و تخریب زیستگاه‌های آن، در خطر انقراض قرار دارد.

پناهگاه حیات وحش لوندویل یکی از مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست ایران است که در جنوب شهر مرزی بندر آستارا واقع شده و از چند بخش جنگلی، جلگه‌ای، تالابی و ساحلی در مجاورت دریای خزر تشکیل شده است.

نظر شما