شناسهٔ خبر: 67010339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: قیام ۱۵ خرداد پشتوانه اجتماعی انقلاب اسلامی ایران است

ورامین- ایرنا- نماینده مردم ورامین ،پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد پشتوانه اجتماعی انقلاب اسلامی ایران است، گفت:مردم غزه با درس از ملت ایران در مقابل رژیم اسرائیل مقاومت می کنند.

صاحب‌خبر -

علی خزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اهمیت درک قیام ۱۵ خرداد و نگاه پایان ناپذیر مردم این منطقه به ولی امر مسلمین جهان اظهار داشت: مبدا قیام ۱۵خرداد روستاهای اطراف شهر مقدس پیشوا است و مردم عزیز روستاها مذهبی، مومن و دارای نگاه عمیق به مسائل روز خودشان بودند با شنیدن خبر دستگیری امام راحل تاب و تحمل نمی کنند و به میدان می آیند. به سمت پایتخت حرکت کنند و قیام کنند شب های قبل هماهنگ می شوند مردم کشاورز پاک طینت، قیام شکل می گیرد با دسته جات به امامزاده پیشوا می رسند وقتی در پیشوا هیئت ها طلاقی پیدا می کنند از امامزاده جعفر به سمت پایتخت.

نماینده مردم ورامین قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت:مردم مظلوم فلسطین و غزه با مشاهده پایداری ملت ایران به تاسی از مردم اکنون با جان خود در مقابل ظلم و استکبار و نسل کشی رخ داده ایستادند و همچنان مقاومت می کنند و این مقاومت و خیزش جهان باعث نابودی اسرائیل می شود که پس لرزه های آن برای همه جهان قابل رویت است.

نماینده مجلس: قیام ۱۵ خرداد پشتوانه اجتماعی انقلاب اسلامی ایران است

وی در ادامه افزود: کشاورزان در نیمه خردادماه مشغول جمع آوری غلات هستند و جمع آوری سریع و به هنگام برای کشاورز بسیار مهم است. برای دفاع از نهضت امام راحل به میدان می ایند. همه خواهان این قیام هستند. نزدیک رودخانه باقرآباد که می شوند گارد رژیم در آنجا مستقر بود با تانک و ابزار جنگی به استقبال کشاورزانی که بعضا با دستان خالی و برخی بیل به دست آمدند. ادوات جنگی برای مقابله بایک ارتش نه برای کشاورزان بکارگیری می شود اما آنچنان از حرکت مردم ورامین به هراس افتادند که این چنین این غیورمندان را به شهادت رساندند.

نماینده مردم ورامین قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تعدادی ازمردم به شهادت رسیده و تعداد اندکی مجروح شدن و تعدادی همچنان گمنام ماندند اما امروز بازخوانی تاریخ با چاشنی تبیینی مطرح است که باید به موضوع با نگاه دینی مذهبی وارد شدن جریان مردمی برای دفاع از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مسئله ی که باعث خروش خون مردم شد، بیشتر دقت شود.

نماینده مجلس: قیام ۱۵ خرداد پشتوانه اجتماعی انقلاب اسلامی ایران است

وی مطرح کرد: مردم دشت ورامین شخصیت و جایگاه مرجعیت امام برایشان بسیار حائز اهمیت بود و صیانت از آن با شور و شعور و حرارت عاشورایی در کشور پررنگ شد.

خزایی در ادامه تصریح کرد: جنبه مردمی عادی در کنار حرارت دینی بسیار مهم است و این نکته ماندکار این قیام و تولد قیام های بعدی و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی است. مردم بیدار و آگاه می شوند این خونهای مطهر باعث حُریت و آزادی و ازادگی ملت ایران از دست طاغوت ۲هزار و پانصد ساله شد.

وی با اشاره به تداوم مسیر ایثار و مقاومت ادامه داد: مردم دشت ورامین در عرصه ها و گردنه های سخت چه پیش از پیروزی انقلاب و چه پس ازآن و در جنگ نرم و جنگ ترکیبی و همچنین دفاع از حرم آل الله نقش موثر داشته و دارند مردم دشت ورامین عهد جاودانه با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شهدا و رهبر عزیز انقلاب امام خامنه ای (حفظه الله) بستند و نشان دادند که با خون خود به آن پایبند هستند.

نماینده مجلس: قیام ۱۵ خرداد پشتوانه اجتماعی انقلاب اسلامی ایران است

خزایی اذعان داشت: قیام مردم ورامین و دیگر شهرستان های ایران اسلامی پشتوانه اجتماعی انقلاب است. افکار انقلابی توسط ملت شریف ایران و با هدایت رهبری عزیز بصورت نرم به خارج از مرزهای کشور از جمله غرب صادرشد. دشمنان به دنبال تجزیه عراق و افغانستان و سوریه بودند و ضمن شکست سخت داعش نتوانستند به خیال ها و آمال و ارزوهای پلید خود دست یابند.

نماینده مجلس: قیام ۱۵ خرداد پشتوانه اجتماعی انقلاب اسلامی ایران است

نماینده مردم پیشوا قرچک ورامین در پایان به شهادت مظلومانه مردم غزه اشاره و خاطرنشان کرد: در روزهای تاریخی قرار داریم که غزه مظلوم در حال مبارزه با استکبار خونخوار جهانی است. اکنون در غزه جنگ ۲تمدن وحشی غرب و تمدن نوین اسلامی شکل گرفته و در میان با جانفشانی مردم غزه و بیداری جهانی تمدن نوین اسلامی در حال تکامل است. مردم مظلوم فلسطین با مشاهده پایداری ملت ایران، آنها نیز به تاسی از مردم اکنون با جان خود در مقابل ظلم و استکبار و نسل کشی رخ داده ایستادند و مقاومت می کنند و این مقاومت و خیزش جهانی را برای نابودی اسرائیل شکل داد که پس لرزه های آن، برای همه جهان قابل رویت است و ان شاالله به فرموده امام خامنه ای (حفظه الله) بزودی شاهد نابودی غده سرطانی منطقه رژیم‌منحوس صهیونیستی خواهیم بود.

نظر شما