شناسهٔ خبر: 67009395 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کنعانی‌مقدم در گفت و گو با ایرنا:

آیت‌الله رئیسی همه امکانات کشور را برای حل مسائل بسیج می‌کرد/ او مدیر میدانی بود

تهران- ایرنا- نایب رئیس خانه احزاب با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی همواره در مسیر حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های معمار انقلاب حرکت می‌کرد، گفت: مدیریت شهیدجمهور میدانی بود و همه امکانات کشور را برای حل مسائل بسیج می‌کرد.

صاحب‌خبر -

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا درباره ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی گفت: اصل ۱۱۵ قانون اساسی ما یکسری ویژگی‌های حداقلی را برای رئیس جمهور تعیین کرده است، از جمله اینکه رئیس جمهور باید مدیر، مدبر، مومن، ولایتمدار و سیاسی و مذهبی و آشنا به قانون اساسی و مسائل مختلف باشد.

وی افزود: شهیدجمهور آیت‌الله رئیسی با توجه به سابقه طولانی که در مسئولیت‌های مختلف داشت، این قدرت را پیدا کرد ضمن آنکه رئیس جمهور باید با مردم، همراه و همگام باشد و مطالبات آنها را در نظر بگیرند و خود را وقف خدمت به مردم کند.

این فعال سیاسی به ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی از جمله خستگی‌ناپذیری، تعاملات و سعه صدر و تلاش بی‌وقفه او اشاره کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی دنبال حل مسئله بود و دنبال پاک کردن صورت مسئله نبودند.

مدیریت آیت‌الله رئیسی میدانی بود

کنعانی مقدم با بیان اینکه مدیریت آیت‌الله رئیسی میدانی بود و کنترل از راه دور نبود، تصریح کرد: او در نهاد ریاست جمهوری نمی نشست و از دور مدیریت کند، بلکه خودش در صحنه حضور پیدا می‌کرد، مشکلات را از نزدیک می‌دید و همه امکانات کشور را برای حل آن بسیج می‌کرد. همه این‌ موارد نشان دهنده باکفایتی یک رئیس جمهور به لحاظ حکمرانی مطلوب است.

وی با بیان اینکه مردم به‌دنبال حکمران مطلوب هستند، گفت: یعنی علاوه بر اینکه فرد خوب، شایسته و باتقوا باشد، حکمرانی را هم به‌خوبی انجام دهد و در بحث اقتصاد، سیاست خارجی، مسائل داخلی و بین‌المللی قادر به انجام تعاملات و حل مشکلات باشد.

نایب رئیس خانه احزاب با بیان اینکه به همین جهت آیت‌الله رئیسی همواره حکمرانی مطلوب را مدنظر داشت، یادآور شد: رئیس جمهور آینده هم قطعاً باید این شاخصه‌ها را داشته باشد و حتی فراتر از آن عمل کند تا بتواند مشکلات مردم و عقب ماندگی‌هایی که در کشور وجود دارد را حل و فصل کند و مطالبات مردم را هم پاسخ بدهد.

کنعانی‌مقدم درباره ویژگی جامع‌الاطراف بودن آیت‌الله رئیسی، گفت: در حکمرانی نیاز است که یک مدیر به حداقل الفبای مدیریت آشنا باشد. البته ممکن است یک نفر در یکی از امور اقتصادی، سیاسی، فرهنگی یا اجتماعی تخصصی داشته باشد و از این تخصص در مدیریت خود استفاده کند، اما ویژگی‌های رئیس جمهور باید چند بُعدی باشد.

وی اضافه کرد: جامع‌الاطراف بودن رئیس جمهور به این معنا است که وی در ابعاد مختلف، قابلیت‌هایی داشته باشد که بتواند از آن قابلیت‌ها در عملکرد خود استفاده کند، یعنی ضمن آنکه باید به مسائل اقتصادی، معیشتی، فرهنگی، اسلامی، سیاسی آشنا باشد، باید به مسائل بین‌المللی، مناسبات در داخل و خارج و مسائل امنیتی و نظامی واقف باشد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: گرچه رئیس جمهور، وزرا، متخصصین و مشاورانی دارد و از همه آنها برای انجام امور استفاده می‌کند، اما اگر خود وی در ارتباط با مسائل مختلف اطلاعات کافی داشته باشد در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها بسیار موثر است و شهید آیت‌الله رئیسی از چنین ویژگی‌هایی برخوردار بود.

آیت‌الله رئیسی در مسائل مختلف کشور صاحب ایده و نظر بود

کنعانی‌مقدم افزود: دیدارهایی که با آیت‌الله رئیسی داشتم و در مجمع تشخیص مصلحت و جاهای مختلف در خدمت او بودم، وقتی در موضوعات مختلف بحث‌هایی پیش می‌آمد، بعد از اینکه گزارش‌ها را از ما می‌گرفت خود او هم در ارتباط با مسائلی که با آن موضوع خاص مرتبط می‌شد نظر داشت.

وی خاطرنشان کرد: جامع‌الاطراف بودن به این مفهوم است که شخص هم در ابعاد مختلف تجربه داشته باشد و هم توانایی درک مطالب و هم قابلیت تجزیه و تحلیل مسائل را داشته باشد و آیت‌الله رئیسی این ویژگی‌ها را دارا بود

نایب رئیس خانه احزاب درباره در تراز انقلاب بودن شهید جمهور ،گفت: او یکی از رؤسای جمهوری بود که همواره تلاش می‌کرد در تراز انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب اسلامی و براساس نقشه راهی که رهبر انقلاب تعیین کرده بودند حرکت کند.

کنعانی‌مقدم بیان کرد: گام دوم و در تراز انقلاب اسلامی قرار گرفتن برای آیت‌الله رئیسی بسیار مهم بود؛ او همواره سعی می‌کرد در مسیر حفظ ارزش‌های انقلاب و آرمان‌هایی که معمار راستین انقلاب حضرت امام(ره) ترسیم کرده بودند و رهبری هم در آن مسیر در حال حرکت هستند قرار بگیرند. این مسیر این قابلیت را دارد که ما را به قله‌ها برساند و شهید آیت‌الله رئیسی ‌تلاش می‌کرد که این مسیر را طی کند و مدیری باشد که در مسیر آرمان‌های نظام و انقلاب حرکت کند.

نظر شما